Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt på folket!

Våldtäkt på folket!


Jaha, nu sitter man här och har funderingar på den värld man lever i, den värld man beriker, och ibland våldtar.

Men vad är rätt och fel ? Och vem bestämmer det ?

Jag tycker inte om bögar! Men jag får inte säga det högt, för då blir jag kallad för enkelspårig, fördomsfull och föråldrad.

Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor! Men jag får inte säga det högt heller,...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 131
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »


Om två tjejer brottas i lera i Hamburg,då är det porr.

Om två tjejer brottas i trikåer i Aten,då är det sport.

Sug på den Göcke,Jag håller på Chris,annars spårar hela
mänskligheten ur.Kanske lika bra,så kommer det en annan
sorts människor ,som,Astrid Lindgren sade.
Citat "Kolla i djurriket för exempel... Vad gör man med ett djur i en flock som beter sig annorlunda och fel? Man stöter ut djuret och lämnar det. Detta är Naturens sätt att ta hand om sin framtida existens, att stöta bort dom svaga och annorlunda, för att säkra sin fortlevnad....."

Chris:
Gäller detta även folk med olika slags handikapp, psykiska eller fysiska?

Vad har du med att göra om det finns killar som tycker om killar och tjejer som tycker om tjejer? Det HAR inte du med att göra! Det är deras ensak. Varför bryr vi oss så mycket om sånt som är så privat?
Och du kan vara lung, det finns tillräckligt många som "förökar" sig på denna jord. Befolkningen minskar ju inte direkt som det är nu, trots alla dessa bögar som hånglar på stan.


Tror du verkligen att man föds till en pojke eller flicka, inte bara kroppen utan också i huvudet?
Att flickor vid födseln tycker om att sy mer än att snickra.
Att pojkar tycker om att leka med bilar och flickor tycker om barbie.
Att flickor tycker om rosa och killar blått.

Tror du det? Eller tror du, som jag, att det är sammhället som har skapat dessa kön? Att det är föräldrarna som sätter sin son vid bilbanan och sin dotter i dockvrån?
Detta växer vi sen upp i och lär oss gilla. Killar ska gifta sig med tjejer. Annars är man annorlunda.


Vill bara säga att du får tycka och tänka vad du vill, och säga, men man ska tänka på till vilka och på vilket sätt man gör det på. Det är inte bara du som har det rättigheten, utan också "bögarna", som precis som DU får vara gilla den DOM vill.
Annons
Tyvär Chris , Jag har mina åsikter och de står jag för.
Och som Ib skrev så är det Demokrati i vårt land, det gör att
även du får ha dina åsikter.

Att blanda in Psyke och fysik i detta visar ju att du vill generalisera.
Att också göra jämförelser med djuren är lite väl magstarkt.
Jag har ju tron att människans förmåga att läsa och skriva har gjort att vi står lite vid sidan om djurriket, på gott och ont

Och tack vare att vi kan läsa och skriva så vet vi att det har funnits många olika ideal mellan hur män och kvinnor skall vara både i form och fason till vardags och till fest.

Men inget kan få mig att ändra mej.
Kvinnan är lika mycket värd som mannen i alla hänseenden.

och är det bara styrka som du räknar , så försök att lyfta
110kg i tyngdlyftning, det gör inte alla män.
Skall man göra det så är det definitivt ett ingrepp i människans natur oavsätt om man är man eller kvinna.
Och det är ju en idrottsgren i OS för både män och kvinnor
så med din logik ska kvinnor inte få utöva en idrott som de gillar? Bara för att de får former på fel ställen enligt dej.

Eller som du skrev att vi skulle stöta ut dej/de för att du har ett annat betende eller fel som djuren,
Det är ju helt absurt

//göcke

Problematiken tätnar, men svaret ligger klart!

Till alla er som genast tar stånd för det som ligger er närmast och inte kan se helheten.

Flera olika personer har nu gått in och kritiserat delar av den text jag skrivit, den ena tycker att alla skall få vara som dom är, pojke, flicka, får tycka om vem man vill etc...

Göcke analyserar raderna i texten och går på offensiven direkt ochj poängterar styrka, samt min lilla vink åt övriga däggsjur på jorden....

Men det är ju inte det som saken gäller!

Förstår ni inte det? Det här har ju blivit precis som vilket debattprogram på TV som helst! Man går hela tiden in i debatt om sakfrågor, enskilda fragment plockade ur ett större sammanhang! Läs nu igenom mitt första inlägg igen, samt svaret till Jocke, och se vart den här diskussionen har tagit vägen....

Allt jag ville, var ju att få yttra mig !

Jag säger inte att det är FEL att vara gay, jag säger att jag tycker det är fel, för det strider mot alla naturens lagar om varför vi faktiskt är här! Men det är ju bara min åsikt, och den är jag berättigad till!

Jag säger inte att kvinnor inte kan göra det män kan.. Jag säger att kvinnor och män har olika förutsättningar att klara olika saker, och det skall man bejaka och inte som idag, försöka sudda ut!

Om man tar 10 män och 10 kvinnor ur befolkningen. Vilka som helst. Be dom sedan, var för sig, att utföra 20 uppgifter av praktisk och logisk natur i stor variation och i avskiljdhet.

Resultatet av detta kommer visa att ca 80% av uppgifterna samlar män och kvinnor i helt åtskiljda grupper i fråga om resultat och utförande.

Många sådana tester har utförts och mer finns att läsa i beteendevetenskap på ett flertal tidsskrifters hemsidor m.m

Mannen är inte bättre än kvinnan, och kvinnan är inte bättre än mannen, men dom är bra på helt olika saker, och det får man aldrig glömma, det skall man hylla och celebrera!

//
Det känns bra att det finns fler som har dom åsikterna som du har jag skulle tro att vi är rätt så många det har blivit hysteriskt det här med bögar och invandrare,jag håller med dig till 100% förutom det här med att tafsa på en kollega.
Okey då Chris då är vi tillbaka på ruta ett igen.
med andra ord så tycker vi lika men utrycker oss i olika ordalag. eller?
eller är det bara det att du vill ha rätten att tafsa lite grand på en kolega som får dej att gå i taket.
Jag tycker du kan fråga först, innan du börjar tafsa


Uet
Vad är det du vill Chris? Vill du ha en debatt eller vill du bara skriva ett inlägg och sen inte få svar?

Och okej, vi har olika förutsättningar, killar och tjejer.
Likaså har killar olikheter med killar och tjejer med tjejer.
Betyder det att killar som inte är typiskt "manliga" ska vara "hemmafruar".
Klart att man ska få vara där man vill, hemmafru eller jobba. Men inte ska det vara standard att kvinnor står i köket! Och inte tror jag det är särskillt många som vill det heller. Varken killar eller tjejer
Kvinnor ska ha precis samma förutsettningar till jobb, lön och allt annat som männen. ALLA ska ha samma förutsettningar! Sen får man välja själv.
Svar till Uet //

Klart jag skall fråga snällt först!! *L*

----------------------->>

Alltså.....

Vad vill jag uppnå med mitt inlägg ?

Jag vill bara att folk omkring mig skall uppmärksamma vår tillvaro och den värld vi lever i, för ag tycker att vi är på väg åt fel håll!

Vi håller långsamt men säkert på att sudda ut våra könsroller i form av kvoteringar, kvinnor kan, mera pappa dagar, naket är fult.... e.t.c e.t.c...

Häng nu inte upp er på enskilda ord ovan ,jag vill bara få er att se vad jag ser..... Pappadagar är ett privilegium, men måste tas med i helheten....

Jag vill bara avsluta den strängen med några väl valda ord.

""Fullkomlig acceptans av omgivningen ligger inte i människans natur, det extra ordinära, det som sticker ut, kommer alltid att motarbetas av den stora massan, därför är det i människans natur att sträva efter "normalt" för att hennes värld skall motsvara henns förväntningar. Exempel på sådana saker kan vara : homosexualitet, nudism, terrorism, kvinnor som arbetar, då mannen är hemma, bensinpriset, ja vad som helst....... Vad vi idag försöker att göra är att sakta men säkert göra om vad människan har accepterat och lärt sig sedan urminnes tider, vårt sätt att tänka och vårt sätt att vara, vilket måhända vara en nobel tanke, men långt ifrån genomförbar på ett årtionde! Vi har alldeles för bråttom och jag tror att vårat människovärde, vår förmåga att acceptera det nya, istället kommer att försvagas och att vår irritation och vårt "hat" kommer att ta över. Människan är ju inte mer än människa, och det som vi har lärt oss under tusentals år, KAN MAN INTE ändra på några få. Den överkonsumtion av öppenhet och jämnlikhet vi nu genomlever, kommer att bli vår undergång om vi inte ser upp!

Framtiden är nu, men glöm inte gårdagen, den var faktiskt inte så dum....... Inte så dum alls......

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem