Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt på folket!

Våldtäkt på folket!


Jaha, nu sitter man här och har funderingar på den värld man lever i, den värld man beriker, och ibland våldtar.

Men vad är rätt och fel ? Och vem bestämmer det ?

Jag tycker inte om bögar! Men jag får inte säga det högt, för då blir jag kallad för enkelspårig, fördomsfull och föråldrad.

Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor! Men jag får inte säga det högt heller,...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 131
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »

Återinträde ur exilen.......

Jaha, här tog det skruv! Intressant läsning är det i alla fall...

Beundransvärt att talare som Los Lovos, Elias, Challe, Hasse m.fl så totalt har kapitulerat sina manliga drag och sjunkit rakt ner i kvinnosaksträsket, vilket är till bredden fullt av könskvoteringar och annan skit!

Att sjunka så lågt att man som Los Lovos, önskar livet ur någon för att man uttrycker en åsikt som har varit människans verklighet under så otroligt mycket längre tid än det har varit accepterat beteende att adoptera i homoförhållanden, det är ju under all kritik både patetiskt och löjeväckande...

Men all heder till er som vågat att ställa er upp och skrika ut en protest mot det androgyna samhället som våra politiker och feminister så sakteliga bygger upp!

Kiruna-Ove.... jag vet inte ens om jag vill kommentera din existens, eller om den ens är önskvärd... Vad får du allt ifrån ? Har jag någon gång uttryckt mig i dina tankegångar ? Nej du, dom åsikterna har du nog hittat inom dig själv någonstans, dags för en rannsakning kanske ?

Sluta upp med att ge bort våra skattepengar till invandrare som inte tycker att städa är ett ok jobb, sluta upp med att lära min son att det är ok att två gubbar smeker varandra, och att han inte ifrågasätter varför han skall klippa gräset, när hans syster syr gardiner! Någon Dj**la ordning tack!
Du är ett typiskt exempel på en representant på över- undermänniskosynen som Nietzsche beskrev och som bl.a. nazismen, högadeln, enväldet har stött sig på genom århundradena.
PS!

Läste i tidningen i går att dom skall arbeta fram ett förslag om lagändring vad gäller föräldraledigheten! Så det räcker inte med att man "måste" ta ut ett visst antal dagar som man. Nu skall det lagstadgas om att jag måste ta ut ännu mer tid till Föräldraledighet ! ! ! !

Missförstå mig inte nu, det gör så många... Jag älskar mina barn och är gärna hemma med dom.... Men när min Fru tjänar 10.000 mindre än vad jag gör / månad, så kanske det är olämpligt rent ekonomiskt att fördela tiden på detta sätt ?

Fy Fan vad trött jag blir, och det stoppar ju inte vid detta! Imorgon så kommer nästa smygare och rätt som det är så sitter du där! I en situation du inte har valt och som du inte trivs i, med funderingar på att bli kriminell då du bryter mot lagen för att ha råd med barnens leksaker!

Kan inte jag få bestämma vad jag skall göra och inte göra! Vad är detta för ett samhälle jag lever i!!!!!!!
Annons
Svar till Filantropen//

Du är inte klok!

Jag tycker inte alls att människor är värda olika mycket! Har jag aldrig sagt, kommer jag aldrig att säga heller! Det är nog bäst att du tar reda på fakta, kanske läser igenom vad som skrivits?

Jag säger att Man / Kvinna har olika förutsättningar för att klara olika arbete/uppgifter! Jag har aldrig värderat mannens roll i samhället som mer värd! För det kan den ju inte vara, det säger ju sig självt!

Hur du sedan väljer att värdera dessa olika egenskaper är ju upp till dig..... Men med ditt inlägg så har du redan visat din åsikt... Dig kallar jag Kvinnohatare! Skäms!
Chris! Ditt inlägg måste vara det i särklass dummaste jag läst på detta forum, & det förvånar mig att det öht publicerats. Varför är det ok att män har bättre betalt än kvinnor? Då är ju inte all lika mkt värda, för vi värderar ju allt i pengar. Nä, jag ska inte ge mig in i den här debatten, jag blir bara så förbannad.
Chris det hade väl varit trevligt om din Fru tjänade lika mycket som du för samma arbete. ;)
Är det inte så här som du beskriver det Chris som vi mansgrisar vill rättfärdiga allt vi gör.
Tänk till och se det från andra vinkeln istället.
Det kanske är dags att ge en högre lön till de som byter blöjor och torkar upp skiten efter oss istället för att ge så höga löner till chefer och teknikfrejkar mfl
Som det är nu så ser det ju ut som om vi glömmer våran
efterkommande och det borde ju i rimlighetens namn vara
en högre lön till de som tar hand om utbildningen av dem.
Sen borde det vara starffbart att inte någon gång i livet ta ett break och vara med sina barn. Det i allafall skulle inte få styras av vem som får ut mest i plånboken. Det måsste bli obligatorisk för alla nyblivna föräldrar att avsätta denna tid.
Med det system som vi har haft tidigare så försöker den manliga delen bara slingra sig undan. med förklaringar som du gav Chris.
Svar till Linda, hon som inte vill debattera....

Visst är det tråkigt att kvinnor har sämre betalt än vad män har, men det har med kvinnans sena inträde på arbetsmarknaden att göra, och inget som jag ens har tagit upp för diskussion här!

Jag kan nästan lova dig att det på sikt kommer att utjämnas i takt med att kvinnan växer sig starkare på tidigare mans dominerande yrkesområden, men det går inte på en natt! Det kommer att ta tid att få det till stånd, Swn så tycker jag det är tråkigt att du refererar till gruppen "kvinnor" och inte till individen "kvinnan".

Om man har 2 lag, vilka skall utföra samma uppgift, och det ena laget har bättre förutsättningar att klara jobbet, så är det klart att dom skall ha en högre ersättning, eftersom dom är effektivare!
¨Så är det ju också på arbetsmarknaden, Alla jobb kräver sin Man/kvinna och män kanske är bättre att klara vissa uppgifter medans kvinnor är bättre på andra...

Därmed inte sagt att det gäller alla, vissa individer utmärker sig alltid i en grupp och dessa skall givetvis belönas för detta också....

Det här är ju ren logik, så det borde ju dom flesta hänga med på... eller ?
Svar till Göcke //

Äntligen ett välbalanserat och nyanserat svar som faktiskt är relevant!

Jag håller med dig till 100%, vilket jag även skrev yill Linda! Istället för att hålla på med reglerverk,och att kvinnor skall ta sig in på mansdominerade arbetsplatser och höga chefsposter och allt vad det är, så skall vi istället se till att visa att det som betraktas som kvinno dominerande arbeten får en mycket högre status!

Jag ser mycket hellre att min fru tjänar mer än mig och behåller sin kvinnlighet, sin mjukhet och sitt öppna sätt att möta världen, än att hon skall anpassas och slussas in i vår manliga vardag, med dess hårdhet och jargong! Låt kvinnor vara kvinnor, men låt dom också få uppskattning för det! Dom är ju det bästa som finns! *L*
Hej Chris!

Varför inte göra ett besök på ett forum där
du verkar kunna bidra med lite intressanta
inlägg!

http://forum.flashback.info/scandinavia/

Det är bara att regga sig ett nick och börja
skriva inlägg (tre dagar för aktivering)

Mvh
Beff
Jodå, du har visst tagit upp frågan om att män har bättre betalt:" jag tycker att det är ok att män tjänar mer än kvinnor!" Så står det i ditt ursprungliga inlägg. (Shit, nu är jag här & tycker igen...) Och det var alltså du, & inte jag som refererar till kvinnor & män som grupper. Jag & andra kvinnor är såklart bra på en massa saker som vi får taskigt betalt för, det beror på att män fortfarande har makten i samhället, & de har bestämt vad som öht ska ses som arbete värt att få lön för. Det är således viktigare att köra asfaltsmaskin än att ta hand om gamlingar.




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem