Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt på folket!

Våldtäkt på folket!


Jaha, nu sitter man här och har funderingar på den värld man lever i, den värld man beriker, och ibland våldtar.

Men vad är rätt och fel ? Och vem bestämmer det ?

Jag tycker inte om bögar! Men jag får inte säga det högt, för då blir jag kallad för enkelspårig, fördomsfull och föråldrad.

Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor! Men jag får inte säga det högt heller,...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 131
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »

Vi stöter bort dig Chris. Du har fel på både ditt språk och ditt resonemang, ovärdigt.
*småler* Den tog visst !!

Ha en bra dag i ditt nya liv!
För du kommer nog få ett efter det här.

Svar till Aarctica // m.fl.

Många underar och frågar sig vad jag vill få ut av detta och om ämnet inte har blivit "för stort" och jag menar med bestämdhet NEJ!

Man kan inte utifrån varje avvikelse döma samhället vi lever i, det är först genom att se den större bilden som man på ett rikigt sätt analysrea och komma fram till en ståndpunkt!

Läs mitt första inlägg! Visst drar jag upp enskilda ämnen, men det är ju egentligen underrubriker till ämnet. Om man istället försöker att få en överblick över samhället Sverige, så ser man att det faktiskt inte är så bra som det kan tyckas vid en första anblick! Det suger rätt så FETT faktiskt!

Vad för fel jag har på miytt språk är jag nyfiken på att höra, för det har inte kommenterats tidigare i denna diskussion? Har jag svårt att använda mig av grammatiskt korrekta meningar?

I så fall så har du just dömt 1.5/10 av vår befolkning, får dom inte delta i dina diskussioner ? Stöter du bort dom också ? Eller är det bara mig du stöter bort på grund av detta ? Är det någon som skall sorteras in under facket ovärdigt, så är det du! Om man inte kan föra en diskussion med någon utan att bli personlig, nedsättande och fördömande, så skall man inte göra det heller! Du åker helt enkelt ner i Sverkers röda tunna på direkten!

Svar till Muggan //

Konverterat din religons-ställning ? Eller har du alltid trott på reinkarnation ? Ett liv efter detta har jag aldrig varit mycket för, då jag tror att man som levande väsen upphör att existera kort och gott! Men om det ger människor en trygghet i sin vardag att tro på att man återföds, så får väl folk tro vad dom vill!

Svar till Anders //

Uppenbarligen så har vi ett liknande synsätt på det här och det gläder mig att jag inte är ensam om att stå för dessa åsikter! Tillsammans kan man förändra, och det ger mig ett visst hopp inför framtiden.....

Jag har inte heller några problem med människor som väljer en avvikande livsstil, vilket jag har försökt förklara vid ett flertal tillfällen, det är när staten, samhället kommerin börjar "reglera" vad som är rätt och fel och baserar sina beslut om detta på övertygelser som inte avspeglar samhällets som jag börjar tvivla. Dom är våra folkvalda, men ändå så måste man tvingas se på när dom driver igenom sina beslut utan att ha "folket" på sin sida!

Det är inte demokrati! Det är diktatur! Även om det inte är detsamma som på Kuba eller Haiti eller IRAK för den delen, så är det fortfarande en form av diktatur!

Demokratin blir lidande för att politikerna hela tiden skall skydda sina intressen genom kompromisser och ko handlande! detta är en svag återspegling av folkets röst!

//Chris
Annons
Chris jag vill att vi avslutar denna tråden och att du öppnar en ny tråd med bara ett ämne och inte som nu en lista med
ämnen som bara växer med alla nya inlägg.
Med det så är det både lättare för dej och oss andra att hänga med i svängarna.

Tack
mvh // göcke moderator IS
Svar till Göcke //

Jag förstår dig inte riktigt faktiskt.....

Vi diskuterar ett ämne i denna tråden, det ämnet kan sammanfatts med "samhällets förfall".

Ett så stort ämne tål att diskuteras och varje aspekt av det måste väl vara öppen för diskussion ?

Jag vill inte prata om kärnkraft, jag vill inte prata om homosexuella, jag vill inte prata om kvotering!

däremot så vill jag att alla inblandade svenskar skall börja reflektera över det samhället dom lever i och dom fundamentala värderingar som ligger till grund för det.

Det kan jag inte görra i en enskild sträng på ett visst ämne!

Detta är ett forum för diskussion, och om du vill diskutera samhällets utveckling, så kan man inte snöa in på enskilda sakfrågor ?

Du är tydligen moderator på detta forum och jag respekterar givetvis din antydning, men jag ifrågasätter starkt dina motiv till detta ?

Tala om för mig hur jag skall göra mig hörd i detta ämne utan att diskutera sakfrågor, så skall jag givetvis rätta mig efter detta i den mån det fungerar.

Menigen med allt detta är ju att vi skall reflektera över det samhälle vi lever i, och komma fram till om vi acepterar det eller inte !

Jag accepterar dte inte! Vilket kanske har präglat mina inlägg genom hela tråden. Sen att jag svarar på andras inlägg som direkt refererar till det jag har sagt är ju bara ett sätt att försvara mitt synsätt på ämnet.

//Chris
Chris jag är både debatör och moderator och när jag hoppar in som moderator så skriver jag det i slutet. ja.

Och nu TALAR JAG SOM MODERATOR.
att starta en tråd och sedan fylla på den med saker som man vill diskutera och i andra meningen säga att man inte vill diskutera det är inte meningsfullt. Starta en tråd i ett mindre
omfattande område och så håller vi oss där. Så alla vet vad det är som vi diskuterar.

Har jag gjort det klart nu?
mvh // göcke moderator IS
Orättvist behandlad ?

Om mina åsikter inte passar in på det du anser vara värt att prata om så, ok, då slutar vi här och nu!

Men jag har utgått ifrån att du är läskunnig?

Om man tar sig tid att läsa mitt inlägg, så kan man klart se att det som är uppe för diskussion är samhällets utveckling och normer! Att den innehåller flera sakfrågor förstår säkert även du?

Om ämnet är för brett för att diskuteras, så får du säga det! Men att påstå att jag har dubbla budskap är fel av dig, då den röda tråden hela tiden har handlat om samhället!

Om jag skall göra som du säger, så får ni definiera om det här forumet till att bara omfatta sakfrågor och fördjupningar inom dessa!

Människor kanske vill diskutera större saker än det som händer i hedemora? Skall vi utesluta dom i diskussionen då?

Dessutom så tycker jag att din hotfulla underton i sista inlägget inte bara är opassande för en moderator, utan också ett intrång på yttrandefriheten!

//Chris

Vicket tjôt !
Varför ödsla tid på en idiot, visserligen en vältalig sådan, men ändock en idiot ?
Svar till Bosse...

Tack för ditt inlägg, verkligen ett bidrag till debatten. Att jag skulle vara en idiot bara för att jag har andra åsikter än du ligger ju som bevisbörda mot Los Lovos som hävdar att alla människor har samma värde.... Tydligen inte jag, då jag just blivit idiotförklarad!

Men tack för dom berömmande orden angående mitt sätt att uttrycka mig på, det gick inte obemärkt förbi och värderas högt.

Till Göcke....

Du får din vilja fram, efter viss eftertanke så har jag beslutat att lämna ämnet, då det tydligen inte passar in på detta forums riktlinjer över vad som får och inte får diskuteras.
Denna gången var det inte staten som belade mig med munkavle, utan Moderatorn på forumet, men jag känner mig ändå stympad. Ännu en gång har man blivit överkörd av det styrande organet då man framfört sina åsikter!

Vad hände med yttrandefriheten?

Men jag tackar ändå Göcke då du precis har bevisat det grundläggande i mina åsikter, att man inte får lov att säga vad man tycker.........

//Chris
Ett passande tillfälle att dra sig ur när allt rasar samman för dig. Dra dig tillbaka nu när vi vill syna dina argument. Gör det!

IS - Chris: 1 - 0

Dags att fira segern? Tjohoo!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem