Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt på folket!

Våldtäkt på folket!


Jaha, nu sitter man här och har funderingar på den värld man lever i, den värld man beriker, och ibland våldtar.

Men vad är rätt och fel ? Och vem bestämmer det ?

Jag tycker inte om bögar! Men jag får inte säga det högt, för då blir jag kallad för enkelspårig, fördomsfull och föråldrad.

Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor! Men jag får inte säga det högt heller,...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 131
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »

Chris:

Det är du som är löjlig och patetisk.

Du uttrycker följande åsikter:

[Här i sammanfattning]

1: "Jag tycker inte om bögar"
2: "Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor"
3: "Jag tycker illa om invandrare"
4: "Det är äckligt när två killar hånglar"
5: "Det ska vara ok att tafsa på en kollega, det är en mänsklig rättighet"
6: "Detta är naturens sätt ... att stöta bort dem svaga och annorlunda, ... "
7: "Att männen genom åren har bestämt i samhället, är något som grundar sig på att mannens psyke är mer radikalt och abrupt"
8: "Jag TCKER att det är OK att Män tjänaer mer än kvinnor"

[Här kommer mina reflektioner]

För det första är det tydligt att du tvärtemot vad du senare hävdar egentligen anser att människor har olika värde. Detta påstående grundar jag bland annat på att du anser att homosexuella ej skall få adoptera, samt att du anser det OK att tafsa på kollegor. Om alla människor är lika mycket värda finns det nämligen ingen anledning att neka homosexuella adoptionsrätt. Det finns heller ingen anledning att kräva att kvinnor (jag förutsätter här att det är kvinnliga kollegor du vill tafsa på) skall låta sig behandlas som egendom, och låta sina kroppar finnas tillgängliga när du får lust att tafsa på dem.
För det andra framstår det synnerligen tydligt att du själv, som ju direkt tycker illa om - bögar, kvinnosakskvinnor och invandrare, har cementerade åsikter om hur människor bör vara och bete sig för att accepteras enligt din norm. I senare exempel berättar du även att människor som inte följer denna norm (svaga och annorlunda) bör stötas ut ur gemenskapen. Du skriver inte vad du föreslår skall hända med dessa grupper utstötta människor. Du är sannolikt medveten om att det blir åtskilliga tusental, och man kan bara förutsätta att du i dina intimaste fantasier gärna ser massgravar för ditt inre öga.
Det är anmärkningsvärt att du tycker illa om bögar och finner det äckligt när dem hånglar, men inte upplever samma äckel inför lesbisk kärlek så vitt jag kan se - du har i legio beskrivit din avsky för manlig homosexuell kärlek, men ingenstans ser jag dig beskriva vämjelse över lesbisk homosexuell kärlek. Detta är dock föga förvånande.
Varför du tycker illa om bögar, kvinnosakskvinnor och invandrare går du inte riktigt in på. Ditt känsloliv verkar präglat utav förutfattade meningar snarare än det logiska tänkande som du hyllar hos mannen. För om du hade en logisk tankekedja som ledde fram till ditt hat mot dessa tre grupper skulle du väll presentera den?

Dina påståenden av faktakaraktär är av en typ som måste beläggas med hänvisningar, vilket du av naturliga anledningar avstår ifrån. Hänvisningar till " ... mer finns att läsa i beteendevetenskap på ett flertal tidsskrifters hemsidor m.m." kan inte betraktas som en relevant källa.

Du tycker ju att det är OK att män tjänar mer än kvinnor, och anser att det finns naturliga och vettiga förklaringar därtill. Nå, här kommer en källa som entydigt visar att du har fel: http://www.saco.se/upload/doc_archive/2877.pdf

I princip ligger dina åsikter nära fascism, och det skrämmande är att inom karaktären hos varje åsikt finns en vilja att omsätta den i handling. (Tanke, handling, konsekvens är en allmänt vedertagen princip inom psykologin - se gärna: "Core processes in brief psychodynamic psychotherapy. Advancing effective practice." av D. Charman). Den naturliga förlängningen av det du skriver blir således att det för varje läsare måste framstå som uppenbart att du har potentialen till flagranta övergrepp mot mänskligheten. Blott det faktum att du i en och samma mening buntar ihop så vitt skilda företeelser som "homosexualitet, nudism, terrorism, kvinnor som arbetar, då mannen är hemma, bensinpriset" inom ett område vars gemensamma nämnare är att det i ditt tycke är företeelser som bör bekämpas, visar oss vilken vedervärdig avgrund av ignorans som du befinner dig i. Att du dessutom kallar ditt inlägg för "våldtäkt av folket" visar hur obefintlig din respekt för begreppet "våldtäkt" är. Prata en gång med en våldtagen kvinna, och våga sedan banalisera det ordet igen.

Det är sammanfattningsvis tydligt att du är xenofobisk och i allmänhet en person som har lätt att känna sig hotad, borderline paranoid. Vad är det hos bögar, invandrare och kvinnosakskvinnor som lockar fram ditt ogillande? Varför tycker du att dessa grupper hotar dig och din livsstil? Särskilt undrar jag varför tycker illa om invandrare, vad har alla invandrare kollektivt gjort dig för ont?

Slutord: Allt du skriver är resultatet av irrelevanta och ologiska känslor. Inte en enda av dina åsikter är giltiga som den norm du eftersträvar eftersom de helt saknar stöd i vetenskaplig doktrin.

.
Svar till Los Lovos//

Ohoj! Här har man verkligen analyserat sönder textraderna och helt missat kontentan! Jag antar att du inte har doktorerat i psykiatri, och därför ställer jag mig undrande till din prognos... Snyggt skrivet, men inte mycket mer....

Du har just bekräftat för mig vad jag redan visste! Om din åsikt om mitt psykiska tillstånd stämmer, så har du sjukdomsförklarat större delen av befolkningen! ( Ja, vi är fler som tycker som jag ) Konstigt va?

Säg mig detta!

Varför skall jag acceptera att mina skattepengar går till att underhålla, inte alla, men i förhållande till folkmängd, enstor ansamling människor som beter sig på ett sätt som inte är varken sig lagligt, korrekt, hedersamt eller produktivt? (invandrare m.a.o)

Varför skall jag sitta ner och vara nöjd när jag ser hur det samhället som jag respekterade och tyckte om, den kristna läran, det naturligt goda, mina värderingar, totalt körs sönder med åsikter som jag inte vill kännas vid ? ( Homosexuella som skall adoptera etc...) Dessutom så skall dessa människor få möjlighet att uppfostra barn till denna värld! Vilka prövningar och nackdelar tror du inte dessa barn får ? Har du någon gång gått i skolan, vilket jag antar, så vet du att barn kan vara väldigt elaka, och det behövs inte mycket för att hamna "utanför" gruppen! Kan man inte producera barn på naturlig väg, så skall man heller inte uppfostra någr ..... Såvida det inte föreligger något medicinsk problem förstås!

Vad gäller "kvinnoskaskvinnor", så bör det stå helt klart vad jag anser om dessa! Jag tycker att tillvägagångsättet är patetiskt och väcker endast anstöt! Varför skall man kvotera in kvinnor på tjänster som dom inte är kompententa nog att klara av? Vore det inte bättre för alla om man istället uppmärksammade den låga värderingen av dom sysslor som traditionellt är kvinnorelaterade?

Vad gäller att "tafsa på en kollega" så finns det ju mängder av tolkningar på vad jag menar, många gissningar, men få har rätt. Min tanke var kanske att man inte skall behöva videofilm sig själv om man tar hem någon man inte känner såväl, för att undgå att bli falskt anklagad för våldtäkt! Eller bli av med jobbet för att man på ett oönskat sätt visar någon sin uppskattning ? Jag tycker också att man skall dra gränsen någonstans, men det här Överförmynderiet som staten och den lagstiftande apparaten håller på med är ju rent löjligt!

Nu får det ****** räcka med det här!

Jag är inte kvinnohatare, tvärtom!
Jag är inte Homofob, men jag tycker inte att homosexuella relationer skall jämställas med heterosexuella! Varför! För att det är fel! 2 snoppar kan inte få barn! Därför är det enligt naturlagarna FEL FEL FEL FEL!!!!!!
Jag hatar inte alla invandrare, jag är inte rasist, men jag tycker att det är tråkigt att dom styrande i Sverige fortsätter att "pumpa" in invandrare, när vi inte har en fungerande politik för hur migrationen skall skötas! Vad händer då? Dom hamnar utanför, dom hamnar snett, dom hamnar i brottsregistret! FEL FEL FEL FEL!!!!!!

Jag blir så J**la arg när jag möter den släthet och den naivitet!

Det är min förhoppning att jag inte står ensam i denna verklighet med dessa åsikter, för då kan jag lika gärna checka in för gott! Vi håller på att skapa ett samhälle där 80% av befolkningen skall acceptera vad dom inte vill, för att 20% tycker att dom har rätt till acceptans!
Los Lovos//

Att alla människor har lika värde är för mig en självklarhet, men det finns ändå tydliga gränser som måste markeras!

Du säger att jag ser olika värde, eftersom jag inte vill att Homosexuella skall få adoptera ?

Det tycker jag är att generalisera väl mycket...

Skulle du vilja säga att du har samma människovärde som Usama Bin Laden ? Saddam ?

Eller att Mördare skulle ha samma värde som en nunna ?

Låt mig förklara min åsikt! ( Så att du inte börjar analysera rader igen)

En människa föds med ett värde av 100%, men beroende på vilka handlingar denna människa väljer att genomföra, så kommer det värdet att sjunka, eller förbli. Så kommer världen alltid att se ut, och så kommer människan alltid att tänka, det kan man inte ändra på!

Det går möjligtvis i ren teoretisk miljö att säga att alla människor har samma värde, men ställ dig då frågan? Skulle du värdera en man lika högt efter att han brutit sig in i ditt hus, våldtagit och plundrat din familj och avlivat ditt husdjur ?

Jag ställer mig tveksam till det........

Och som ren följd av ovanstående rent logiska resonemang, så spelar ju givetvis den drabbades värderingar in.... Vad är rätt och fel för honom, hur skall han värdera rätt och fel ?

Man kan inte värdera rätt och fel utan att sätta värde på en handling, och även den som utför handlingen blir då värderad.... Han får ett värde..... Vissa tycker att mördare har ett lågt värde, andra tycker att homosexuella har det....

Upp till var och en.....

//
Annons
Chris! Ju mer man läser av dina inlägg, desto mer inser man att du bara är en rädd liten människa. Rädd för starka kvinnor som inte nöjer sig med att trippa omkring & förgylla din vardag genom att se söta ut. Rädd för att bli antastad av homosexuella män. Rädd för andra kulturer. Men det här är livet, Chris. Om man ägnar hela livet åt att gömma sig för saker eller attackera allt man inte förstår, ja då missar man liksom hela härligheten.
Varför i hela fridens namn ska inte homosexuella få uppfostra barn? Barn fostras väl egentligen kollektivt av alla i samhället, de påverkas ju av våra värderingar överallt där de rör sig, i skolan, via media etc... Tur är väl det, för annars skulle barn till människor med så'n snäv världsbild som du automatiskt bli rädda små människor, de oxå. Nu finns det ju i alla fall en chans att de kanske växer upp till glada, starka & kloka människor trots allt.. Jag hoppas du en dag vågar dig ut i världen med öppna sinnen, alla är inte ute efter att skada dig!
Hejsan Los Lovos
Inte för att jag tror att någon orkade läsa ditt långa införande men jag kom i alla fall genom punkterna och vad jag kan fatta så är punkt 1 och 4 samma slutsats.
Och en som upprepar sig orkar folk inte lyssna på.
//Chris
Du skriver
"Det går möjligtvis i ren teoretisk miljö att säga att alla människor har samma värde, men ställ dig då frågan? Skulle du värdera en man lika högt efter att han brutit sig in i ditt hus, våldtagit och plundrat din familj och avlivat ditt husdjur ?"

Eftersom man nu uppfattar dig som en som hatar bögar och värderar kvinnor lite lägre så uppfattar jag det som om du blivit bränd av en kvinna, testat att vara bög och inte gillat det heller!!

Du skriver ju att det är hur man uppfattar saker och ting som sätter värdet, så uppfattas du, i alla fall av mig.


Slutplädering riktad till Los Lovos / Linda / Göcke m.fl.

Har ni analyserat klart ännu ?

Har ni läst varje ord minst 2 ggr för att bilda er en uppfattning om hur "sjuk" jag är som människa ?

Låt mig få avsluta den här diskussionen med några väl valda meningar till var och en... Att ignorera, eller att att analysera, mig kvittar det vilket....

Linda - Att tro att ett barn i en homosexuell uppfostran kommer att ha samma förutsättningar genom livets första skeden som barn i heterosexuella förhållanden, det är lika dumt som att tro att bin Laden skall gå i kloster och göra ost resten av livet.... Det ser ju fint ut på pappret, men verkligheten ser inte ut på det viset, kanske i din vision om framtiden, men inte idag....

Linda - Att kvinnor skall tjäna lika pengar som män och vara jämnställda mannen är en självklarhet, även för mig. Men att påstå att en kvinna har sama förutsättningar som mannen att utföra vissa arbeten är lika dumt som tvärtom! Vi är fantastiska varelser av OLIKA kön, med olika förutsättningar, olika psyke och olika roller att spela. Detta måste vi bejaka och anamma. Gör uppror mot lönesättningen! javisst, men att försöka ändra på vad som blev bestämt när vi fortfarande var grottmän, det är som att försöka få en struts att flyga..... Det går säkert, men det lär ta tid..... lång tid......

Linda - Jag har ännu inte försökt mig på att analysera dig, och jag tänker inte ge mig på det heller, för jag sysslar inte med personangrepp.... Men du har tydligen en klar bild av vem jag är, och vad jag har gått igenom i denna världen.... Men för att ta död på dina värsta klavertramp så kan jag ju säga att jag är gift med min ungdomskärlek, har 2 underbara barn, framgång inom mitt arbete och mitt liv, samt att jag har ett umgäng som såväl innehåller homosexuella som invandrare...... Jag kan också säga att jag inte är kristen, har ingen "tro", men nu har jag i alla fall insett att kristendomen inte bara har fört elände med sig till världen, den har givit oss moraliska riktlinjer av vad som är rätt och fel, tyvärr så håller samhället på att lämna dessa, vilket jag känner mig tvingad att protestera emot....

Los Lovos - Man eller kvinna, you tell me.... Ingen blir imponerad av dina referenser till källor, ingen blir tagen av din intelligens, ingen lyssnar, för precis som som med dom flesta som låter som du, så har ni läst så mycket i tidningar, böcker, avhandlingar och uppslagsverk, att ni inte har hunnit att praktisera och ta del av verkligeheten ännu... Nu är det här ett påstående, men eftersom jag inte tänker delta i diskussionen mer, så får du väl ta det för vad är och ignorera det om du vill.... Kom tillbaka när du har blivit våldtagen av samhällets överförmynderi, elelr varför inte gå ut på stan en kväll, bli nedslagen utan anledning ? Det brukar sätta fokus på verkligheten!

Göcke - Du verkar vara en person i balans och god form, redo att på ett öppet sätt även ta del av mina åsikter, vilket givetvis uppskattas, tråkigt bara att du inte ser fällorna framför oss.... Det finns mycket som människan gjort som hon ångrar.... Och det vi just nu går igenom, kommer om några år att resultera i.... kaos ?

--------------------------->>

En tanke...

En homosexuell människa, är en människa som tänker annorlunda en massan, han gör och känner något som går utanför den "norm" som samhället har satt.... Men istället för att behandla personen, eller att sjukförklara människan, så har samhället förklarat att detta numera är ett accepterat beteénde....

En mördande människa, är en människa som tänker annorlunda en massan, hon gör och känner något som går utanför den "norm" som samhället har satt.....

Jag jämställer inte dessa olika exempel på något sätt, men om man börjar fundera på vad som är rätt och fel i världen, så måste man nog ta en större sväng än den som vi tagit här... Rätt och fel avgörs inte av "dig", det avgörs av hur många som utövar det! Först då kan man påverka och bilda opinion om ämnet och till slut förändra samhället....

Men vi är många som inte vill acceptera detta beteende, men eftersom vi lever i ett land där det har blivit TABU att säga emot denna utveckling, så hörs vi väldigt dåligt, och samhället ändras därför till något vi egentligen inte vill ha......

Tack för en onspirerande och trevlig diskussion, där även jag kanske har lärt mig något? Och jag hoppas att det finns någon där ute som har stannat till och tänkt efter lite, och kommit fram till samma slutsats som mig........ Det går utför.....................

// Chris
Tack Chris för denna tråden den visade att vi har fler åsikter än vad vi tror själva.
Själv så tror jag att det går framåt med mänskligheten.
även om man ibland blir deprimerad.
Men det finns nog en förklaring för det också
med delade meningar.

Hoppas alla får en bra höst iallafall.
och att den annalkande helgen blir god.

mvh göcke
Netspell: Jag vet inte om du är trög eller bara helt ignorant, men punkt 1 och punkt 4 är av väsentlig karaktärsskillnad.

1: "Jag tycker inte om bögar"
4: "Det är äckligt när två killar hånglar"

Du är tydligen inte bekant med åtminstone två olika termer, låt mig förklara.

Homosexualitet handlar inte om sex, det handlar om kärlek.,
Bisexualitet är ett av många exempel på varför 2 killar som INTE är bögar skulle vilja hångla.
Vidare gjorde jag skillnad på de två olika punkterna eftersom att tycka illa om bögar är att tycka illa om företeelsen, var den än må befinna sig. Att bli äcklad av två killar som hånglar är mer en reaktion på en direkt handling. Alltså finns här två olika nivåer - en teoretisk och en praktisk. Chris tycker illa om bägge. En del andra homofober brukar klargöra att "så länge dem inte håller på framför mig så struntar jag i vad de gör i sängkammaren"
Jag hoppas att du har förstått nu. Här är ett talesätt för dig Netspell, för framtida bruk: Bättre att låta käften vara stängd och låta folk TRO att du är en idiot, än att öppna den och undanröja alla tvivel. Om du vill ha talesättet förklarat mer detaljerat, i händelse av att du inte förstår, så kan du väll säga till.

Chris:

Så bekvämt att inte delta i diskussionen längre nu när du har insett att alla dina åsikter är baserade på "känsloargumentation" understödda av "bevis" av anekdotkaraktär.
Jag förstår visserligen inte varför att vara misshandelsoffer skulle borga för en insikt om hur världen är, men vist har jag blivit misshandlad och rånad. Både i Sverige och i andra länder. Sådant händer.
Det är skrattretande att du "avslutar" ditt deltagande med dåligt underbyggda "påhopp" på alla andra. Du har mycket dålig koll på vad jag har sett och upplevt.
Vad gäller källhänvisningar så blir jag lite förvånad över din reaktion. Men surt sa räven om rönnbären. Jag antar att du blir lite ledsen nu när du inser att min argumentation är underbyggd, medan din bara är löst fyllebabbel.

Godnatt Chris, hälsa din ungdomskärlek, dina barn, ditt framgångsrika arbete, din Volvo, din villa, din jycke och ditt i största allmänhet trångsynta patetiska lilla svenssonliv från mig.
Ok allesammans..

Jag ger mig, jag kan inte längre stå i skuggan och titta på när ni avlossar den ena saltsalvan efter den andra.

Anledningen till att jag inte ger mig in och argumenterar så friskt som en del av er är främst för att jag tycker att ämnet spänner över ett, för mig, stort spann. Är inte så sugen på att blotta allt jag känner om praktiskt taget hela livet och min världssyn. Min åsikt står stadigt som en järnek, och jag finner inget agg i att veta att det finns en mängd människor där ute som inte delar mina åsikter.

Men vad jag vill delge med er alla är att det är roande att läsa era argument. Fortsätt skriv! Att få möjlighet att uttrycka sina åsikter som vi kan är ingen självklarhet i många länder. Tänk på det. Jag är ganska säker på att oavsett era åsikter om homosexuella eller invandrare så kommer ingen trupp att storma in mitt i natten, dra ut er i skogen och skjuta er i huvudet. Så låt inte det hindra er från att ventilera era tankar och idéer. Det som gör att jag tar avstånd från sådana här vida diskussioner är att när författaren helt plötsligt anser sig avhandlat klart ett ämne, men fortfarande är fylld av kamplust, så hoppar man på ett nytt ämne, det är lite festligt att läsa tycker jag. Det är då diskussionen tenderar att bli lite väl mycket ”tänk som jag, allt annat är fel”. Då undrar jag som läsare om inte anledningen att man skriver egentligen är att man trånar efter uppmärksamhet. Alla har inte vad som krävs för att ställa sig mitt på stadens stortorg och basunera ut sina åsikter. Då kan ett forum på Internet mycket väl vara bekvämt att gömma sig bakom, men den stora risken som jag ser det, är att man värper lite för stora ägg. Många gånger i den här tråden har man kunnat skönja en väldigt hätsk och hotfull stämning med massa argument som inte är särskilt relevanta. Personangrepp inte bara bör, utan skall utelämnas i en sån här diskussion. Det är bara löjligt, och om ni frågar mig så tycker jag att det är ett ganska uppenbart sätt att visa sitt underläge.

Ingen nämnd, ingen klämd.

Så avslutningsvis en stor eloge till er alla som deltagit med era åsikter. Det var roligt att läsa, ni representerar samhället i stort, och ska vi vara helt ärliga så är det väl ganska skönt att alla inte tycker samma eller? Då skulle det nog vara ganska tomt på alla forum.

Watch what you think, because it's going to create your feelings, and that combination will create your behaviours, and your behaviours will crystallize into your habits, and your habits will formulate the circumstance which you call your life." - George Zalucki

Anders

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem