Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt på folket!

Våldtäkt på folket!


Jaha, nu sitter man här och har funderingar på den värld man lever i, den värld man beriker, och ibland våldtar.

Men vad är rätt och fel ? Och vem bestämmer det ?

Jag tycker inte om bögar! Men jag får inte säga det högt, för då blir jag kallad för enkelspårig, fördomsfull och föråldrad.

Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor! Men jag får inte säga det högt heller,...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 131
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »

OK Chris att kalla dig dum var väl att ta i då även min 8 årige son klarar att göra grejor med PC som inte jag klarar.Nog om det.....

Eftersom du kanske inte driver med "oss" så kan jag väl säga att jag delar
vissa av dina åsikter.

Homosexuallitet är en sjukdom i mina ögon och ett hot mot männskligheten
Det daltas alldeles för mycket med kriminella i dom åsikterna kan jag hålla med dig ,men att tafsa på en kollega där går nog gränsen på vad man får göra även fast man skulle vilja ibland för man är väl inte mer änn människa.Kvinnorna är vackra skapelser så det är väl helt normalt att attreheras av kvinnliga kollegor.Kolla på L-Word på TV3 på Måndagar så
får alla se vilket problem lesbiska tjej har i vardagslivet nu är det visserligen en såpa men ändå....
Palneten //

Tack för ett balanserat och nyanserat inlägg i debatten... Det där med att tafsa på en kollega var väl lite för att spetsa debatten i början av tråden, och jag förstår likväl som alla andra att man inte kan bete sig hur som helst.... Men visst skall man kunna visa uppskattning utan att riskera att bli stämd för sexuella trakasserier!

Har set L-word vid ett tillfälle, men jag ville inte se klart då innehållet inte riktigt var min grej..... Men visst är det tufft för homosexuella! Det är det alltid för minoriteter som framför ett laddat ämne! Det kommer alltid att finnas människor som jag och du som inte vill acceptera det, likväl som det kommer att finnas folk som välkommnar denna utveckling...

Men jag tror inte på det..........

// Chris
Hej Chris , håller med dej att det blir hårdare inlägg i denna tråden nu igen. och där kan vi sänka volymen igen.
Men samtidigt så sticker du ut hakan på ett sådant sätt att man som Platen skrev misstänker att du sitter och ler i mjugg. åt din egen förträfflighet. Och att det egentliga ämnet
är allt som går att diskutera som för eller emot.
Men livet som människa är ju mycket mer än så. Det finn ju mer än två vägar, det visar ju en orientering om.
och det kallas för alternativa vägar. Och sådana har människan många av i historien.
En del har vi lärt oss av och andra har varit rena katastrofen.

Så för att synliggöra denna tråden på vad det egentliga syftet med att starta den var.
så kanske du Chris skall ta och förklara det för oss igen vad det var.
Om jag har fattat det rätt så hade det inte med avvikande sexuella beteenden att göra
det har inte att göra med att tafsa någon sekreterare i baken
osv
utan bara att du/vi som män måste återta kontrollen om världsalltet.
Isåfall måste jag ställa en motfråga, till vilket århundrade skall vi hoppa tillbaka till
eller räcker det med en rondell framför oss med rätt vägval in i framtiden. och hällst så skall den då innehålla alla dina önskemål och inga andra. ( bara dina förtrogna som tycker som du )
Alltså bara en väg ut. med ja eller nej.

mvh // göcke
Annons
Chris Gör som jag titta på L-world på TV3 utan att bry sig om tanken bakom så mycket utan njut av att se vackra tjejer.Detta kommer jag väl att få skit för men det tar jag för jag erkänner att jag attraheras av vackra tjejer och inte behöver någon djupare handling i såpor.

Men om det inte är din grej så,gjorde du rätt som slog av TV'en...bra gjort för dom flesta hade tittat klart och sedan klagat över hur dåligt det var.

mvh Planeten
Svar till Göcke //

Du återkommer till din teori om att jag vill att männen skall återta makten i världen hela tiden, men detta är något som jag aldrig har påstått, snarare en slutsats du själv kommit fram till då du summerat ihop mina olika åsikter....

Så... Nej tack, jag vill inte hoppa tillbaka överhuvudtaget i tiden.. Jag tycker däremot att det finns många äldre värderingar som är värda att ta fasta på i det samhället vi lever idag!

Jag vill inte att min kvinna skall föda barn, laga mat och vara lågavlönad och sen slutar hennes värden i livet! Och jag vill heller inte att hon skall arbeta i ett yrke som tar ifrån henne det värde som åtminstonde jag uppskattar hos en kvinna. Vilket betyder att jag vill inte ha olja under naglarna, valkar i händerna..... etc... För det tycker jag tar bort det vackra och kvinnliga hos individen såväl rent bildligt som psykologiskt.

Ni som inte håller med mig har måhända en annan kvinnosyn än vad jag har... Eller så har ni inte hittat den kvinnan som ger er just denna känslan ännu....

Som man har jag ett behov av att vara en trygghet för min fru i världen, jag har ett behov av att finnas till för henne när hon behöver det... detta kanske inte är något som hon eftertraktar och så må det vara, men det är i alla fall så min värld fungerar.... Inte för att hon är en svagare individ, utan för att jag blir en starkare och tryggare individ i detta förhållande till kvinnan....

Har ni funderat på varför alla båtägare kallar sin båt för "henne" eller "hon" ?

Kan det måhända vara för att dt är i grund och botten handlar om något som man värderar högt och vill vårda och ta hand om!
Chris , vad har /att inte ha valkar under händerna/ med dina gamla värderingar att göra.
som sagt det är nog inte bara jag som hoppar baklänges i tiden.
Jag uppfattar i ditt resonemang att din kvinna bara skall jobba för att bli så vacker som möjligt i dina ögon.

hon skall föda dina barn och slita ut sig för att du skall må bra.
och då är du förmodligen emot att vara pappaledig också.
kanske vill du inte torka skiten där bak på dina barn heller.
eller snyta dem när de är snuviga.

Du vill vara tuppen i hönsgården bildlikt talat, har jag förståt det rätt ?
Chris! Det är svårt att uppfatta dig på annat sätt än att kvinnans uppgift är att vara snygg & att göra dig lycklig. Har det aldrig fallit dig in att många kvinnor faktiskt VILL jobba med saker som ger valkar i händerna? Kroppsligt arbete ger ofta stor tillfredsställelse, även om man råkar vara kvinna. Du har en insnöad, gammalmodig, tråkig syn på vad en kvinna är.
Svar till Göcke / Linda.

Jag skrev uttryckligen att jag INTE vill att min fru skall föda mina barn och slita ut sig, men vad vi väljer att läsa är tydligen upp till var och en, det vore trevligt om Göcke te.x läste igenom hela texten istället för att skumma på ytan!

Jag har heller inte sagt att min kvinnas uppgift är att jobba för att bli så vacker som möjligt för att behaga mig! Jag har däremot sagt att jag uppskattar kvinnor som är måna om sitt utseende och visar upp sina feminina och kvinnliga sidor! Det är den sortens kvinna som attraherer mig, men om det finns dom som går igång på svett och valkar, så gärna för mig....

Mina barn och min relation till dom har inte varit en del i diskussionen, och jag tänker inte kommentera ditt inlägg på det heller! Som vilken frisk människa som helst, så har jag ett behov av umgänge och kärlek till mina barn, detta inkluderar givetvis alla aspekter av det umgänget.

Pappaledighet har varit uppe tidigare i denna diskussion, och jag hävdar fullt och fast att visst skall det finnas alternativ så att båda parter kan vara lediga med sina barn! Det är ju helt underbart att kunna vara det. Men jag VILL INTE OCH ACCEPTERAR INTE att staten skall med hjälp av lagar skall kontrollera hur jag väljer att göra detta! ! ! ! ! ! Det är väl ändå upp till var och en av oss att bestämma eller ?

Om jag vill vara tuppen i hönsgården ? Jag antar att du refererar till kvinnorna som hönori ditt resonemang och det kan jag inte hålla med om, för mig är kvinnan lika mycket värd som mannen, och kan inte jämnställas med hönor, varken bildlikt eller rent teoretiskt! Jag ser mig som en jämnlike, inget mer, inget mindre. Jag har dock andra förutsättningar att göra olika saker än kvinnan, men det har ni kanske inte missat ?

Linda // Man brukar säga att skönhet kommer inifrån, man brukar också säga att det bara är något som fula människor säger.... Det låter lite så på dig just nu, även om du inte säger det ? Att du tycker att min syn på kvinnan är gammalmodig och insnöad och tråkig kanske beror på att du aldrig blivit uppskattad för den du är, utan istället för det du gör ? Och i ett sådant scenario så förstår jag att du vill hävda din rätt att utföra alla sorters arbeten. Fråga vilken som helst av "alla" dom tjejer som jobbar inom mode, trender, modell relaterade yrken samma fråga, och deras svar skulle få ditt att te sig rätt småaktigt....

//Chris
Okey då är hela denna tråden bara ett sätt att säga
att bara för att du anser dig som man ha bättre fysiska eller psykiska förutsättningar till att göra saker på ditt sätt så är dina förutsättningar de som skall gälla.
och allt annat bör förbjudas/elemineras ....osv

Det är som sagt inte lätt att förstå vad som du vill ha ut av denna diskussion.
endera är du väldigt smal i ditt synsätt eller bred som en laggårdsvägg.
Så du måsste förstå att vi blir kluvna av ditt resonemang.

mvh // göcke
Svar till Göcke //

Vad vill jag ha ut av diskussionen ?

Faktiskt ingenting annat än att stämma av mina åsikter med resterande intressenter på forumet ?

Att det blev en sån här diskussion av ämnet tyder ju på att det finns en del laddning i ämnet, och att det finns en vilja att utbyta åsikter om det också... eller ?

Om jag läser igenom alla mina inlägg där jag klart säger vad jag tycker är rätt / fel så kan jag helt klart se en tråd, och jag känner mig inte speciellt smal i mina åsikter, ej heller bred som en ladugårdsvägg.....

Alla har rätt till sin åsikt, och min mening med det här är INTE att få människor att tycka som mig, jag vill bara säga vad jag tycker, för vi som tycker som jag, vi är rätt många, men vi hörs väldigt dåligt eftersom alla som är öppna för allt nytt skriker så mycket högre!!!

Jag har fått bekräftat att mina åsikter är inget som jag själv går och bär på, jag har också fått bekräftat att unga människor har en mycket öppnare attityd till förändringar av denna typ, medans våra kära 40-talister lutar mer åt mitt håll.....

Jag tycker inte om förtryck, jag tycker om att kunna välja själv och inte få berättat för mig vad jag skall tycka, göra och känna. Jag tycker inte om lagstadgande organ som inte ser till hela samhället, utan alltid skall skydda minoriteten i samhället.

Så vad går det här ut på ?

Att bilda sig en uppfattning om var samhället egentligen står i frågor som denna, för om man följer Media så kan man lätt tro att alla människor i Sverige tycker att homosexuella är förträffliga människor som skall ha rätt att adoptera och gifta sig, och pappor måste vara hemma x antal dagar med sina barn, och vill dom inte, så skall man lagstifta om det!

Jag trodde jag levde i ett fritt land, men jag hinner knappt öppna munnen i detta forum innan vissa dömer mig som "dum i huvet", "gammalmodig", "tupp i hönsgården", "lägre stående", listan kan göras lång....

Det bevisar ju bara att dessa ivrare inte är ett dugg öppna för andra åsikter än deras egna!

Ni trodde ni var bättre än mig..... yeah,,,sure.....

Människans utveckling går otroligt fort och det är inte konstigt att människors handlingar inte alltid återspeglar dess potential, men saker och ting har en förmåga att rätta till sig så småningom... så även detta hoppas jag......

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem