Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

Nja, så långt skulle jag inte sträcka mig Håller med om att många svarta livssituation är ganska dålig.

Men i rapporteringen av media framkommer inte uppgiften om att en stor del av de ansatta svarta i NO området tillhör medelklassen.

EZ
Men nu får du väl hänga med lite...?

Det är dom fattigaste och mest utslagna som är drabbade sa jag.

Och dom i medelklassen kanske inte är medelklass i svenska mått mätt?!

USA kan ju ha en lägre skala på vad dom kallar medelklass?!

Det kan ju vara våra socialbidragstagare som är medelklass i deras ögon...vad vet jag?

mr E.Z!
o alla andra... nu har jag ströläst hela/alla inläggen...

den jag fastnade för var
MATS inlägg om den lilla svarta 10 årige pojken som svarade reportern om vad han ska göra med sitt liv:
***to stay alive***

o plötslig dyker den där låten från *Saturday night fever* med John Travolta upp i skallen

**ha ha ha, staying alive, stay aaaalive...aaah!..* BeeGees

eller
Destinys Child **I'M a SURVIVOR!**

att överleva i USA... verkar vara svårt!
Annons
Sannerligen m0zQit0z. Många inser inte att Styin' Alive är så pass samhällskritisk som den är. Sången var faktiskt skriven långt innan filmen (Saturday Night Fever) var påtänkt.

Destiny's Child är inte riktigt min årgång

EZ
Hejsan!

Eller så har man ju Elton Johns låt "I´m still standing" Yeah yeah yeah!!!

Men likförbannat så är både USA och Sverige smygrasister!!!

Hastalavista baby! (på bästa amerikanska)
Elton John's låt "I'm still standing" handlar inte riktigt om samma ämne Men den är ruskigt bra för det!!

Stycke nr 2 håller jag med om.

Tyvärr Bubben, Hasta LaVista är inte mer amerikanska än svenska

EZ

Hejsan..

Du har tydligen din verklighetsbild klar för dig och då får du ha den så som du vill ha den...

Jag däremot håller fast vid att det är inte de svartas fel att dom måste vara överrepresenterade när det gäller brott utan att det är Amerikanska samhällets fel som istället fär högre skatter som gagnar offentliga sektorn och kommunerna alltid proklamerar för sänkt skatt som de sämst ställda får betala för och som resulterar i brott som du själv nämnt....

Och det spelar nog ingen större roll om de vita hade varit i de svartas situation..brottsligheten bland de vita hade varit lika stor men nu råkar det vara omvänt men då hade inte massmedia fokuserat så mycket på det!

Nu lägger jag ner denna tråkiga debatt!

Vi ses i en annan tråd...
Haha Bubben. Kul läsning. Du menar alltså att med moderat politik (sänkta skatter) så får vi ungefär samma tendens i den svenska kriminaliteten?

Jag antar att du i det sammanhanget menar invandrare i stället för svarta?

Nej Bubben, brottsligheten bland de vita hade inte varit lika hög. Det finns många länder och samhällen med liknande fattigdom och orättvisor bland vita. Inte fan är dessa länder lika kriminellt belastade och det har inte med massmedias inblandning att göra (förstår inte riktigt sammanhanget i ditt resonemang. Menar du att massmedia befrämjar de svartas kriminalitet?)

EZ.
Hej vad du nu heter elektro.........., du tror att du vet allt om vad som händer om i omvärlden, och dömer svarta att de är så konstiga och beter sig som djur. Du har nämnt att i Afrika (Somalia, Eritrea, Etiopien, osv osv)! säg mig var i hela friden man våldtar sina dottrar, här i din djävel rik, modern värld. Säg mig vem som skriver om vad som händer i omvärlden och vems statistik det er. De här människor mann har inte hört deras talas.

"Jag är inte rasist men de bilderna man ser på TV visar till 100% färgade som roffar åt sig, skjuter på helikoptrar och beter sig allmänt djuriskt åt. Nu tycker jag att det bör vara på sin plats med lite ärlighet!"

För att sådana som du ska vara ärliga behöver de först granska sig själva och sin omgivning.
Electric Zombie:

För det första tycker jag att du ska tona ner samhällskritiken några grader. Eller i varje fall skriva om någonting där du har bättre koll på fakta och inte bara på dina egna kännslor.

För det andra måste jag ifrågasätta dina uppgifter om att Stayin' Alive skulle vara skriven långt innan Saturday Night Fever var påtänkt.
"Många inser inte att Styin' Alive är så pass samhällskritisk som den är. Sången var faktiskt skriven långt innan filmen (Saturday Night Fever) var påtänkt."

Så vitt jag vet är låten skriver av Barry Gibb/Robin Gibb/Maurice Gibb och släpptes 1977 som en del av soundtracket till filmen Saturday Night Fever. Jag har letat men inte funnit någon som helst tidigare referens till låten som skulle stödja din teori. Och btw, så där otroligt samhällskritisk är den nog inte, men det beror ju förstås på vad man jämför med.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem