Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

alla som föds har samma förutsättningar som bebisar det är dock det sociala arvet och miljöpåverkan( närmiljö, personer, statsskick osv.) som formar en person.

vilken färg en person har spelar ingen roll om man är något påläst inom naturkunskap o samhällsorienterin!

en vit saab 9-3 är inte bättre än den svarta saab 9-3!

vilka står för de flesta brotten i usa?
- alla som sitter i kongressen ser till att amerikas största ekonomiska maskin smörjs med reservdelar och nya prylar som kan döda effektivare.
Amerikas arme är nämligen den störst inkomstbringande affären för staten och armen har flesta anställda. om usa inte går i krig så bli otroligt många arbetslösa och stora delstater får enorma problem, så därför måste de bestämmande i Usa se till att det finns krig o ge sig in i, kongressen stödjer krigsföringen för det ger jobb till deras delstat som de representeras o de kan väljas om igen.

så om det är utsatta svarta som är onda eller välbärgade vita som är onda kan jag inte svara på.

alla innehåller lika mkt onska som godhet som nyfödd!!!
naturkunskap:

Snack, redan vid själva befrukningsögonblicket bestäms vilka gener som förs vidare. Ögonfärg, längd, anlag för fetma osv osv osv .. alla har inte samma förutsättningar.
Los Lovos
fetma, ögonfärg,längd ,hårfärg osv. är inte egenskaper som påverkar ditt beteende. man kan ärva ganska mycket från sina föräldrar och mor o farföräldrar, dock ej egenskapen att vara kriminell. om så vore fallet skulle vi ju tvångskastrera alla de som är i fängelset.

kör din kusin för fort så kanske inte du borde ha körkort om du har det! inte direkt en rimlig tanke eller!?!
Annons
naturkunskap:

Verken du eller jag eller den samlade vetenskapen är på det klara med huruvida man ärver anlag för "ondska" eller allmän jävlighet. Däremot vet man att vissa föds med sämre empatisk förmåga än andra, detta kan i kombination med vissa sociala förutsättningar öka oddsen markant för en kriminell bana.
Vidare vill jag påpeka att om man föds med fysiska anlag som gör en i gemene mans ögon snygg och duktig på fotboll så har man större chans att bli poppis i plugget och på arbetsplatsen än om man föds med anlag för fetma och acne. Detta påverkar ens fortsatta beteende i livet.
Konklusion: de fysiska och mentala förutsättningarna man föds med påverkar i allra högsta grad ens liv. Världen är orättvis.
Ursäkta att jag inte svarat tidigare, har varit utomlands (ej USA )

Håller fullt ut med Los Lovos här. Det där med låten. Jag kommer inte exakt ihåg, tyvärr, var jag har läst det. Men jag vet att siten var
Hm, undrar varför hela inlägget inte kom med.

Forstsättning:

legit och mycket tillförlitlig. Kul att tråden kämpar på. På tal om det. Undrar om jänkarna har lärt sig något. Snart har de ju en ny orkan på halsen.

~Paul~
Som vanligt vill de flesta blunda för obehagliga fakta, och tycks vilja leva i en förljugen verklighet, verkar det som...
Alla människor, oavsett etnicitet och kulturella bakgrund, har ett PERSONLIGT ANSVAR för sina handlingar.
ALLA!
Det är upp till varje individ att hantera varje situation på ett lagligt, moraliskt, etiskt och medmänskligt sätt, och inte skylla på andra för vad vi gör.
Är så trött på judar som skyller på förintelsen.
Svarta som skyller på slaveriet.
Nynazister som skyller på judarna.
Vita som skyller på svarta.
Etc, etc...
Dags att se sanningen i vitögat kanske?!?
Tack för det Gabriel, kunde inte ha sagt det bättre.

~Karl~
Steps - why I like ( and love ) U.S
Step 3 - they are 3:d best
Step 2 . they are second best
Step 1: I Love You U.S
GOD BLESS AMERICA

I just felt I had to write this

Svanen
Nu har det ju kommit framhur det FAKTIST var där.
Ingenting stämde...vi tror på allt för att vi VILL tro det. Intressant är att de som skulle skydda folket var de enda som bar sig för j...åt - polisen alltså...snyggt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem