Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

AD, jag måste erkänna att det var lite svårt att tugga sig igenom de gamla klicheerna igen.

Återigen AD, kolla vilka människor som uttalar sig här:

1. Jesse Jackson (svart), med ambitioner på högre politisk makt med stöd av de 22% svarta, framför allt i Chicago-NY området. FD guvernör. Var på tapeten för ca 12 år sedan i samband med tanke på den förste svarte amerikanske president. Fick dock bara 9% av rösterna.

2. Dianne Watson (svart). En politisk reporter som i många år har uttalat sig emot i stort sett varje regering och president som förekommit, eftersom de varit vita. Jag kan ge många exempel om du vill.

3. Leonard Pitts (reporter, som egentligen inte tycker annat än att hela saken är tröttsam, liksom Pierce Brosnan som har en hel del svarta bekantskaper). Leftvingare med i och för sig många vettiga iddeer men också en inbiten opportunist.

4. Kanye West (svart). Ungefär samma svar som i fallet med Dianne Watson. Ambitioner på en politisk karriär och innan dess inom FBI (!!), varifrån hon blivit ratad.

Saken är att din artikel på ett pinsamt sätt ger mig rätt på punkt efter punkt.

Tror du verkligen att de svarta förespråkarna kommer att kritisera sina egna?? Hur mycket fakta måste man presentera för att folk till slut kan ändra på sitt fundamentala tankesätt??

EZ
Till Electric Zombie:

1. Det är väl INTE i OKLAHOMA CITY "flyktingarna" samlats, utan i New Orleans?!
2. USA har endast runt 11 % färgade, det finns numera fler sk. hispanics.
3. Att det är mest färgade som begår brotten, beror på att de är fattigast och varför är de det? De har sämst förutsättningar i det SEGREGERADE USA.

USA-IMPERIET KOMMER ATT GÅ UNDER INOM 15 ÅR!!!!

Mr Messersmitter
Sorry blandade självklart ihop O och O.

OK; New Orleans alla!! Lustigt att ingen har sett min felskrivning förrän nu.

Med 22% menade jag icke vita (således också asiater, indianer osv).

Däremot får du förklara den självklarheten i punkt nummer tre som du har angivit :) Skulle vara väldigt kul att se din långa förklaring till de svartas fortsatta fattigdom och därmed också nr 1 på brottslistan :) Jag tycker att man har gett dem alla förutsättningar att, såsom fågel Fenix, resa sig ur askan??

EZ
Annons
Till EZ:

Att de "färgade" i USA fastnar i fattigdom, arbetslöshet och lågavlönade arbeten är lätt att förklara, och det handlar absolut inte om genetik.

Några korta exempel:
De bor i områden med sämre skolor och de flesta fattiga i USA har inte RÅD att ge sina barn en (bra) college- och/eller universitetsutbildning.

Fattigdom föder fattigdom!

Barnen som växer upp i "gettona" har inga bra förebilder, förutom inom sport- och musikbranschen och hur många är det som kan lyckas inom den? Ytterst, ytterst få!

I Sverige är det samma mönster som går igen, de medborgare som har en längre utbildning, får oftare barn som skaffar en längre utbildning. Visst skulle man kunna hänvisa till ärvda anlag osv, men att det snarare har större sociala orsaker som grund, är enligt mig, utom alla tvivel.

Du får ursäkta EZ, men du verkar vara mycket dåligt insatt i livsvillkoren i USA, det är ett segregerat land med stora sociala orättvisor som ofta grundar sig på hudfärgen.

Jag vet inte om Sverige är bättre, det bör nog någon med invandrarbakgrund svara på....

Mr Messersmitter

Jag har inte sagt att det handlar om genetik. Det var en annan medlem som skrev det.

Jag har däremot sagt att USA är ett skitland där det finns en grogrund för våld som ingen annanstans i världen.

Du skriver att de svarta fastnar i getton, fattigdom, arbestlöshet och därför inte får utbildning osv osv. Varför??

Alla amerikaner har under många årtionden haft exakt (liksom i Sverige) samma möjligheter till utbildning och arbete som de vita (det är lagstiftat).

Jag kan tänka mig att det kanske inte var lika lätt under 60-talet pga den då fortfarande dolda rasismen. Men det har ju för fasen gått 50 år nu! Hur länge (återigen) skall vi skylla på det sociala arvet? Det finns ju väldigt många fattiga i USA. Allt från vita till svarta. Men det är de svarta som står för den procentuellt högsta kriminaliteten. Varför?? Förresten, jag har bott i USA under en kortare period av mitt liv (mitten av 70-talet).

Och så till slutklämmen. Jag är själv invandrare. Har i och för sig bott här i en herrans massa år men ändå. Kommer från ett centraleuropeiskt land.

När jag och mina föräldrar kom till Sverige i slutet av 60-talet så anlände vi med två (eller rättare sex ) tomma händer. Vi har inte påbörjat en brottslig bana och vi har heller inte skyllt på att blivit förorättade på något sett. Man fick ta seden dit man kom.

Du skall samtidigt veta att invandrare på 60-70 talen inte hade samma rättighteter som dagens invandrare. Jag fick hoppa in i skolbänken från första dagen, utan att förstå ett ord. Hemspråksundervisning? Glöm det. Men inte fan har jag blivit kriminell och skyllt på mitt sociala arv!!

Dagens invandrare gnäller för mycket på det ena eller det andra och kräver en jäkla massa utan att ge tillbaka till samhället. De flesta kommer inte längre till Sverige (liksom jag och min familj) pga politiskt förtryck utan för att få det ekonomiskt bättre och samtidigt är de inte beredda att arbeta för det.

Liksom de svarta så är invandrarna överrepresenterade i brottslistorna. Ofta handlar det om andra- eller till och med tredje generationens invandrare. Återigen, hur länge skall vi också i det här sammanhanget skylla på det sociala arvet?

EZ

Till EZ:

Angående lika rättigheter till utbildning i USA:
Varför visar då bl.a. CBS reportage om skolor med färgade som har skolor utan gymnastiksal, mögel, lärare utan behörighet m.m., m.m., när det finns skolor några "km" längre bort med 90 % vita som har det senaste av det senaste och bara behöriga lärare?

USA är ett segregerat land, både vad gäller pengar och hudfärg.
USA:s befolkning är nästan lika lurad som Nordkoreas! Skillnaden är att i Nordkorea är 15 % "rika", resten urfattiga, men i USA är 5 % rika, 30-40 % har det bra och resten är URFATTIGA.

Det Fox News och Administrationen tjatar om är:
Antingen är ni med oss eller mot oss!!!!
Låter som NaziTyskland i mina öron!

Vart tog tanken att "staten ska verka för att så många som möjligt får det så bra som möjligt" vägen?

Vi ses i Guatanamo, EZ!

MESSERSMITTER
Ha ha ha. Ja, Guantanamo nästa! Vilket semesterparadis

Jag förstår att USA är ett segregerat land. Min poäng är att de svarta själva bidrar aktivt till den här segregeringen. Det är i USA, liksom i det här landet upp till var och en att välja skola till sitt barn. Men en svart skulle pga sin "stolthet" (löjligt) aldrig tillåta att dela en skolsal med vita barn. Hellre skickar de sina barn till slumskolan i närheten.

I övrigt håller jag med dig. Återigen är slutsatsen att USA är inte något höjdarland att leva i, trots vad jänkarna själva påstår. Å andra sidan, va de påstår kan vi skita i. De kan ingenting när det kommer till kunskap om det egna eller andra länder.

När jag var i staterna så trodde de att Sverige var en av USA:s delstater. När jag sedan visade på kartan, så undrade de om Norge var sveriges huvudstad. Den här okunskapen om omvärlden var inget undantag, snarare en regel.

USA är ett jäkligt kontroversiellt land. Där finns de allra fattigaste, rikaste, mest intelligenta och mest dumma människor på jordklotet. Medelamerikanen dock ter sig i alla fall mina ögon som en burdus, egotrippad, trög hillbillyidiot med en flugas världsåskådning.

~Paul~
Electric Zombie:
Förklara vad du skrev här:
Jag förstår att USA är ett segregerat land. Min poäng är att de svarta själva bidrar aktivt till den här segregeringen. Det är i USA, liksom i det här landet upp till var och en att välja skola till sitt barn. Men en svart skulle pga sin "stolthet" (löjligt) aldrig tillåta att dela en skolsal med vita barn. Hellre skickar de sina barn till slumskolan i närheten.


tycker att det är så motsägelsefullt som någott.
en riktig tankevurpa eller?
tänk dig in själv hur du vill göra med dina telningars skolgång.
vad väljer du som förälder , slumskolan eller hightech skolan?
Jag förstår inte i min tur vad du menar Göcke. Tycker att jag varit väldigt tydlig.

Min konklussion är att trots att de svarta faktiskt har möjlighet att skicka sina barn till "bättre" skolor så gör de inte det pga diverse orsaker som jag redan nämnt.

EZ
Electric Zombie:
skulle du själv välja slumskolan?
och om inte varför tror du att andra föräldrar skulle gör det?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem