Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

Nej, har inte sett filmen. Faktum är att jag inte varit på bio på säkert 7-8 år.

Jo, jag vet att vi har en jugoslavisk maffia här. Men jag vidhåller att problemen ändå inte går att jämföra med de i USA.

Den första vågen med jugoslaviska invandrare kom på 60-talet i samband med att Sverige sökte arbetskraft utomlands eftersom ekonomin blomstrade och det rådde brist på personal. Dessa invandrare, liksom de från Finland och Italien skötte sig alldeles utmärkt.

De var här för att arbeta, skicka hem pengar och i vissa fall flytta hem igen. Det är inte dessa invandrare som är problemet.

Det är däremot många av de som kom under framför allt andra hälften av 80-talet och hela 90-talet (jag säger inte alla!): Kriminella på flykt, sociala flyktingar med syfte att utnyttja det svenska sociala skyddsnästet, samt lycksökare. Det är ur dessa grupper som en viss organiserad brottslighet uppstod. Men som sagt, den är inte i närheten av den i USA.

EZ
angående BMI.
hur många står med ett måttband o mäter hit o dit förutom
kroppsfixerade?
det finns många nöjda mulliga/tjockt folk som trivs i sina kroppar.
glada hoppar dom iväg o fixar en glass. men väl framme stöter dom på ogillande blickar.
- fetto!
trots att dom kanske är både friskare o gladare en andra glassätare.
usa har även en målande tendens att rakka ner på folk som är överviktiga, som om dom var mindre värda.
naturligtvis är det inte bara att va så tjock att dom blir lyfta ut av en kran från brandkåren.
men, att rakka ner gör inte saken bättre.
att klaga, ge negativitet får endast motsatt effekt.

inte heller är det bra med aneroxía, även magerhet kan leda till döden åt motsatt håll.
smalhet/magerhet dödar i lika hög grad som övervikt,
men detta talas det inte lika högt om.

normaliteten har försvunnit. absolut ingen talar om den normala kroppen, något är alltid fel. för tjock, för smal, blaha bla blä.
är själv nöjd..he he

..jugoslaver har funnits i sverige väääääldigt länge, lika vanliga som finnar, norrmän o danskar.

övertyg mig med en länk som bevisar fakta.
(angående dina förra inlägg)
är ju ingen dålig förlorare i battle.
Vet inte riktigt vad du syftar på när du säger att du vill bli övertygad. Här är några länkar. Jag börjar med citat från en av dem.

Väst utsetts för tillfället för ett enormt tryck av vad som skulle kunna betecknas som en ny folkvandring. Detta tär på den gemensamma välfärdskakan, speciellt som arbetslösheten är stor bland invandrare.

Och hur obehagligt det än känns att koppla samman invandrare i gemen med brottslighet, så är det ändå så att invandrare är överrepresenterade i de flesta brottskategorier och i vissa former av brott utgör majoriteten av gärningsmännen. Något som professor Leif G.W. Persson i samband med en tittarfråga uppgav i "Efterlyst" i TV3. Ett program som alla invandrings-entusiaster borde ta del av!

I Norge har man kunnat konstatera att 65 procent av alla våldtäkter som begicks i Oslo-området 1999-2000, begicks av invandrare. Detta trots att gruppen invandrare endast utgör 13 procent av landets befolkning. Totalt har antalet anmälda våldtäkter i Norge ökat från 385 år 1991 till 635 år 2001.


http://www.invandring.se/arkiv/2005/04/

http://www.aftonbladet.s
e/nyheter/guillou/guillou6.html

Lite intressant läsning bl a av Jan Guillou. Jag har gjort ett specialarbete i skolan med utgångspunkt från bl a denna artikel.

EZ

Annons
ok!

debatt-battlar en annan dag..
lite annat fix p G nu..

ska väl kolla lite på nätet om det jag själv skrivit om..
samt dina länkar..

mvh/ synes
OK , väl mött nästa gång!

EZ
Va? Termiten 4??

Nu får han väl ge sig Arnoldponken. Undrar om hans engelska har blivit bättre till den nya versionen.

EZ
Terminator 4 ser jag fram imot precis som Die hard 4.
Det är nog några av de bästa actionrullarna man sett. :)

Smurfen du vet väl att de har haft skådisar som president åxå kommer inte på namnet bara tror att det var Raygun som var skådis före han var president, tror även det var några tidigare som varit det. En fråga bara det av ditt senaste inlägg o döma så ser du ned på skådisar stämmer det? ;)

ja då så klart inte 4:orna av filmerna men tidigare delar i serierna.. :)
Hejsan!

Rob:

Rätt namn skall vara Ronald Reagan..
Håller med Rob; Terminator 1 & 2 är bra action, liksom Die hard rullarna. Sen tycker jag att Dödligt vapen är klassisk action också.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem