Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

Hur har du kommit fram till att majoriteten i New Orleans består av svarta, m0zQit0z?

Håller delvist med dig om den andra meningen, med undantag av att jag vidhåller att en större population av svarta medför fler och grövre brott.

Håller med dig i resten av inlägget därefter.

EZ



Anders, jag förmodar att det var mig du siktade in dig på, därför svarar jag.

Kan du visa mig inlägget där jag har sagt att "det är bara svarta som begår brott"?

Skall du kritisera så får du läsa ordentligt först.

EZ
Ja det är för jävligt som dom bär sig åt i USA men Sverige är inte mycket bättre vi har alla kriminella invandrare som ställer till till ett helvete för många men sånt får man inte prata om i det här landet.
Annons
"...men sånt får man inte prata om i det här landet".

Jo, Sven, du gjorde just det. Vem har hindrat dig?
Electric Zombie

läst på CNN - news

jag gillar o läsa amerikanska tidningar.
Satt just och kollade på nyheterna från New Orleans. Det var en vit kvinna som åkte runt i en båt, med några beväpnade killar, och letade efter hennes syster. 10 meter från båten låg en svart man och klamrade sig fast vid ett bildäck. Kärringen bara åkte vidare i sin jakt efter sin syster... nu snackar vi empati!!!!
Zacko: Jag håller med dig. Och jag tycker att den bilden på ett tydligt sätt symboliserar de olika villkor som vita- resp. afro-amerikaner lever under.
Sedan har vi vad en svensk hjälparbetare från röda korset sa.. Nått i stil med "jag har aldrig sett sådan plundring i ett katastrofområde" Att plundring i katastrofområden förekommer förneka han inte men inte i den utsträckningen som i USA.
Sen hade det här inlägget inget med vita eller svarta o göra utan bara ett påpekande om hur illa det är i USA.
De flesta (för att inte säga alla) nyhetsinslag talar helt lakoniskt om: "New Orleans" utan att precisera vad man menar.

Saken är den att orkanen drabbade inte bara en stad (det skulle vara allt för bra) utan en hel provins, eller en sk metropolitan area (stadsplanerat område som vi säger i Sverige). Både staden och provinsen heter New Orleans.

I staden New Orleans lever ca 67% svarta och 28% vita. Men i metropolitan area New Orleans (som behandlas i de nyhetsinslag som vi ser på TV) lever ca 53% vita och 37% svarta. Det bor således fler vita än svarta i New Orleansområdet som helhet.

Obs, alla dessa siffror är officiella siffror från 2000 års räkning. Det har inte blivit någon ytterligare sedan dess. Tror dock knappast att siffrorna kan variera allt för mycket mot dagens.

Tabell nr ett, hela provinsen:
http://www.censusscope.org/us/m5560/chart_race.html

EZ
Efter ett antal dagar som den här tråden har varit igång så ser jag en klar tendens, nämligen att det är fler och fler här på forumet som är kritiska mot landet USA.

Så var inte fallet när den här tråden startade.

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem