Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

Tycker att T3 är den svagaste hittills. I övrigt instämmer jag: Bra actionrullar.

EZ
e.z

dansar in i debatt’battle..fortsättning följer:
jovisst är den Italienska maffian mer etablerad i Usa,
än någon slags maffia i sverige, jag kan inte gå in på det djupgående eftersom jag inget vet hur dessa underground organisationer fungerar.
Det jag läst nu på webben är att Italienare invandrade som mest till Usa (ca år)…
och jugoslaver (ca år) med …. Ungefär samtidigt. (står på sidan)

http://home.swipnet.se/~w-44732/invandr.html

Du nämner mest om ökade våldtäkter pga en större invandring, det är en nedslående statistik. Men peka inte ut grupper/minioriteter. Det blir så fel, som att försöka släcka en brasa med bensin , not very smart.
och vi får inte heller glömma antalet GODA invandrare, som vill vara en del av vårt samhälle (börjar bli ett sånt slitsamt ämne nu). Phuuu.
Dessutom, finns många som avskyr svenskar i andra länder.
Inte alla svenskar är goa dalagubbar me knätoffsar.

Det som förvånade mig mest: varför har du inte gått på bio på så många år?! *fniss*
Se gärna filmen usual suspects* du blir inte besviken.

Såg en film, som handlade om ryssland och kommunismen.
Lika för alla. Men i verkligheten kan det inte fungera.
Låt säga att alla har lika kläder
Lika lön
Ingen varken bor bättre eller sämre.
Så kommer det ändå alltid att finnas avund. Det kan gälla HUR någon ser ut i kläderna. HUR någon sparar en viss del av lönen. El. hur någon inrett sitt boende.
Och oftast tror folk att – han verkar ha det så bra
Utan att veta, han tycker samma om någon annan.
OCH flyger nu direkt till Usa!
att hitta fel om Usa är så förenklat. Letar man fel, finner man fel.
Från hela media strömmar det nyheter/filmer som är amerikanskt eller svenskt. Och tråkigt nog är många svenska produktioner amerikaniserade. Vad har vi att välja på, när det saknas mångfalld? Så det blir en självklarhet att avsky usa.
Skulle önska att dom visade INDISKA filmer från Bollywood på SVT, på söndagskvällarna.
Dom är så roliga att se, att man i princip sitter o småfnittrar 80% av rullen. Indiska språket är i sig lustigt att höra.
Och varför inte visa franska program om skönhet/mode/konst?
Eller ..o.sv Mer info från andra länder helt enkelt, då skulle du inse, att hela världen har problemas, orättvisor.

Ett litet tipps: förstår att du är arg över dessa våldsamma orättvisor, men att vara arg hjälper ingen.
Försök se det mer konstruktivt, hur du kan använda den arga energin till något mer användbart.

Och så feta usa/sverige. Nåväl ett problem. Hur löser man det…
tror att det ligger nära den ökade brottsligheten.
män/kvinnor vågar inte ta en joggingrunda, av rädsla för att bli nerslagna.
lathet: allt ligger så nära
fattigdom: billig mat är oftast fetare, medans den goda bladspenaten kostar jehuuu!
alla har inte råd med ett årskort på fittness/sport klubbar.
om vi var tvugna att jaga vår egen mat, skulle ingen vara fet.

Förövrigt: Oprah är ju härlig o se på, hon har ju satt dit perverts! *LOL*
m0zQit0z, du har så rätt i mycket du säger men det finns ändå ett tak då det gäller skillnader i levnadsstandard.

Ta en sådan snubbe som allas vår käre Bill Gates. Tittade på ett program på femman häromdagen (eller var det MTV??). Där tog de upp olika kändisars förmögenhet. Naturligtvis var vår käre Ville Grind värst med sina 42 miljarder dollar!!?!

Ett annat ex. Ett golfproffs kan tjäna miljontals dollar bara för att han är duktig på något så meningslöst och improduktivt som att skicka iväg en sketen liten boll långt och precist. Samtidigt har du en hel yrkeskår som t ex sjukvårdspersonal som sliter häcken av sig och tjänar ungefär lika mycket på ett år som vårt golfproffs på två vunna hål.

Förstår du vart jag syftar? Jag hatar mycket riktigt orättvisor, precis som du säger. Kanske har det med mitt stjärntecken att göra .

EZ

PS Det är av samma anledning som jag inte går på bio så ofta längre. Tycker helt enkelt att det är utanför mina budgetramar.
Annons
e.z

ok,men det är en viss skillnad på dollarn och kronan.
allt i USA är ca 12 till 8 gånger dyrare, så dela alla dessa miljonsiffror i tolv delar, så blir det en mindre summa.
(matematiska kronan)

intressant o läsa hur du flydde!

själv är jag uppvuxen i sverige, från både mama, papa o så långt tillbaka i det lilla svenska familjeträdet till typ vikingatiden.
skeppohoj! *haha*
men till skillnad från andra är mitt sinne öppet
inskränkhet ligger inte i min natur.

o så till svenka män. inte f... är alla dom goda??
dom åker till thailand, filipinerna, köper nån liten lägenhet eller hus o passar på o utnyttjar!
det dom får höra
- I love you looong time, only five dolla... *URK*
där bor dom i flera år! många köper nattklubbar, tar in unga tjejer o... (blaha)
i dessa länder anses den svenska mannen vara smutsig o elak.

så det är same shit, diffrent country..
m0zQit0z:
Skillnaden är att det accepteras att protestera mot ”äckelgubbarna”, men inte mot de invandrare som kommer hit och våldtar, rånar och härjar!!!
m0zQit0z, jag tror inte att det är de svenska männen som är värst på det här området. Verkar som om tyskarna var ett strå "vasare". Men ok, jag håller med om att det är äckligt. Känner tyvärr två stycken i min närhet som gör sådana resor på reguljär basis året runt.

En liten undran bara, hur har du kommit fram till att allt är 8-10 ggr dyrare i USA än i Sverige?

EZ

zacko

nej, det ska inte accepteras. självklart!*håller me till 100%*
o därav kommer d plötligt en stämpel av främlingsfientlighet,
som är helt fel. *hjärnsläpp'skratt* du har helt rätt, inte så ja mena alls.

e.z

1 dollar är ca 8-12 kr.
så 45 milj dollar blir = 3,75 milj svenska kronor (ca)
En liter mjölk i Usa kostar alltså ca 12 x 9 kr = 108 kronor!
kan säga att jag känner folk som bor i usa, även i tyskland, frankrike, danmark o några länder till...
grekland
italien

och. johooo! svenska o tyska män ligger nog nära varandra
*fniss utan assosiationer* ((stava nog fel där))

Göran Päron, ditt senaste inlägg är så urbota dumt, motstridigt och ologiskt att det egentligen inte förtjänar en respons. En sak kan jag dock lugna dig med. Jag har inte något zigenarblod i mig.

EZ
m0zQit0z, Bill Gates förmögenhet uppgår till 42 miljarder dollar. Med dagens kurs skulle det innebära 332 miljarder svenska kronor.

En liter bensin kostar i USA 0,60 dollar. Det är 4,75 svenska kronor. En liter mjölk kostar i USA 0,84 dollar vilket är 6,65 svenska kronor. Dylika priser gäller alla matvaror. Det är överlag billigare i USA än i Sverige. Också kläder, boende och teknikprylar är billigare over there.

Det här känner säkert många friluftsgubbar till när de beställer ryggsäckar och hightec kläder från USA. Det blir billligare att köpa därifrån trots diverse pålagor i form av tull, moms och införselavgifter som slutligen höjer priset till det dubbla.

EZ
m0zQit0z vet inte riktigt om jag kan hålla med dig där om att den svenska mannen anses som smutsig där när en "barn"prostituerad kom och sökte skydd hos två polare till mig, från den stora feta likbleka tysken som var så elak. Det sluta med att de skällde ut de där likbleka o feta tyskarna sedan kom hotelldirektören o kasta ut dem från hotelet.

Och de var nere på supar resa som så många andra svenska killar som åker till thailand.
Känner ganska många som åker dit regelbundet och inte är det för att köpa sex utan det är för folk är så vänliga och allting så billigt.
Nu säger jag inte att det inte finns snuskgubbar från sverige som åker dit för o köpa sex utan bara att majoriteten som gör det åker dit för att folk är så vänliga.
Så du får nog öppna upp ditt sinne igen.. ;)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem