Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

m0zQit0z
hur definierar du när hönan blir höna?
är det inne i ägget eller vid kläckningen, kanske 3 veckan efter ägget har lagts.!
arter uppkommer ju ibland av godartade slumper och det tar minst 50 000 år för att en art ska utvecklas genom gradualismen.
så när blev hönan höna, var det en slump (i så fall efter att yolksacken utvecklar ett embrio i ägget=ägget först)eller var det gradualism =inget svar är rätt.

fast o andra sidan så spelar det ju ingen roll, vi håller ju bara på o battlar om oviktiga saker.

naturkunskap

håller me
Ja, landet ter sig som ett stort socialpolitiskt skämt. Och på köpet så leker de "världens samvete" (i alla fall utåt).

Medelamerikanen är helt övertygad om att USA är världens bästa land, fastän de flesta amerikaner aldrig varit utanför sin county's gränser och inte kan peka ut Europa på världskartan.

Ett genomkorrumperat, expansivt land som styrs av (på sin höjd) medelintelligenta ledare som har köpt sin presidentpost och med en moralisk syn jämförlig en flatlus. Ett land som har den procentuellt största skillnaden mellan rika och fattiga i hela världen och skryter om det.

Amerikanen citerar gärna ur Bibeln, förbjuder fria aborter, ber till bords, firar Thanks Giving osv osv. Å andra sidan så är landet belastat med världens högsta brottstal per capita räknat, präster som våldför sig på barn och en ekonomisk brottslighet (bl a maffian) som är i stort sett allmänt accepterad.

Girigheten i det amerikanska samhället överträffas endast av frosseriet. Rätt åt dem. 67% procent av den amerikanska populationen är tydligen riktigt fet (BMI över 31).

Vilket land att ha som ideal!?!!

EZ
Annons
Det blir mycket fördommar mot USA som kommer fram i tråden. Jag säger inte att jag är för allting de står för eller gör men kom med lite mer fakta. Ni verkar mest vara imot landet för att det är USA.

Smurfen nej Arnold käkar inte anabola. han har gjort på 70-talet. vet du ens hur hans kropp ser ut idag? Kan säga att hans Mister Universum dagar är över och kommer aldrig komma tillbaka.
Det är väl helt fantastiskt att en invandrare kan bli guvernör. Men det ser du inte för fördommarna. har du kollat hur det ser ut i sverige med alkoholister i riksdagen?

Electric Zombie BMI är inget vetenskapligt, det togs fram för kvinnor i USA men saknar vetenskapliga grunder, för skulle det vara så (vanliga ursäkten för o vara fet) du har tjock benstomme, du har mer muskelmassa än en genomsnittsperson eller att du faktiskt tränar så slutar BMI stämma. Med andra ord en väldigt vältränad amerkanskfotbolsspelare skulle vara jäkligt fet enligt BMI eller en bodybuilder skulle åxå vara jäkligt fet.


Rob, jag kan vända på det hela och begära fakta från din sida som motbevisar det jag sagt tidigare. Din argumenteringsteknik är smått löjlig i det här fallet. Det hela handlar ju inte om en domstolssak (omvänd bevisföring). Men som sagt: Visa mig var jag har fel i mitt förra inlägg.

När det gäller BMI så är jag fullt medveten om det du skriver, men i ditt inlägg verkar det som om en betydande del av alla amerikaner var bodybuilders och amerikanska fotbollspelare. Så är självklart inte fallet, eller hur?

Siffrorna kommer från en officiell rapport från det amerikanska hälsovårdsministeriet och togs senast upp till debatt hos Oprah Winfrey (tror det var i fredags förra veckan). Observera att i samma undersökning har man kommit fram till att endast 11% av alla fransmän var kraftigt överviktiga!

BMI är ett vedertaget begrepp. Hänsyn tas till kön, vikt, längd och ålder. Siffrorna är ungefärliga och därför säger man t ex att ett normalvärde ligger mellan 20-25 och inte prick 23 (hos män)

EZ.
E.Z

maffian och flatlöss? *lol* ((en kort sammanfattning))
du...
KOooOMPiiiS!
maffian finns ju överallt! *haha* även i sverige.
och hyckleriet är inte diRRekt ovanligt.

tydligt är, att folk måste *visa/bevisa* sin godhet för att få bekräftelse.
äkta godhet
behöver inte bevisa något.

att peka ut just USA som onda är fel, det finns ju ondska överallt.
den enda skillnaden med USA och andra länder är:
- usa gillar uppmärksamhet. och dom talar gärna om det,
oavsett man lyssnar el.inte
men andra länder är varken bättre el.sämre för det.

mvh/ *E.T tele mi casa*
m0zQit0z, jag tror att de flesta är överens om att maffians förehavanden i Sverige inte går att jämföras med dem i USA. Mig veteligen finns det ingen organiserad italiensk maffia i Sverige med liknande makt som i USA.

De så kallade öststatsligorna har inte alls samma etablering i det svenska samhället som den italienska maffian har i USA (och har haft under de senaste 100 åren).

Jag håller med om att ondska finns överallt. Men bevisligen finns den mer i vissa länder än andra.

EZ
Electric Zombie jo men som det land du sitter och trackar ned på endå är du trollbunden vid Oprah? ;)

Det jag vill säga med BMI är att det inte är något man ska ta mer än med en nypa salt hur många undersökningar det ens finns med i. Efterom det inte kan återspegla ett folk. Hade de därimot kommit med en hälso rapport sammanställd från hälsoundersökningar där de kartlagt träningsvanor och matvanor tillsammans med vikt ja då hade jag trott på det. Men visst många av amerkanarna är feta och de har ett problem med det, samma problem som finns i sverige och som kommer öka. Så då är vi tillbaka på sverige vi har åxå problem med ökande fettma.

Och vad spelare det för roll om vi inte har italienska mafian i sverige vi har ju maffian från öststaterna. Kolla på sverige en stund så kommer du se många fel du påpekar med USA att de finns i sverige.
Rob, jag är inte speciellt förtjust i Oprah. Råkade zappa fram till trean precis när det här ämnet behandlades.

Jag vet att man skall ta BMI med en nypa salt. Det är därför som jag skrivit att gränserna är ganska generöst tilltagna. Men när det gäller extrem obesitet så går det inte att ta fel.

Däremot tror jag tvärtom mot dig att det går att återspegla ett folks (eller många olika folk/raser när det gäller USA) matkultur med tanke på genomsnittsvikten.

Visst har vi också i Sverige problem med tilltagande genomsnittsvikt, framför allt hos unga, men det går inte att jämföra med USA. Där är problemen så oändligt mycket större.

Då det gäller öststatsligorna så är problemen inte i närheten av de amerikanska. Man måste se det här också i retrospektiv. I USA är maffian etabliserad sedan 100 år tillbaka och dess verksamhet genomsyrar hela samhället. I Sverige är det här ett ganska nytt problem i och med östblockets sönderfall i början av 90-talet. Men vi får se upp...

EZ
e.Z

yeah'right..
så den jugoslaviska maffian finns inte el???
har du sett filmen *usual suspects* en bra och intelligent film som visar hur oerhört brutal och obeveklig verkligheten är?

varför ropa *DJÄVUL* så att alla ser dig? ((tänker dom))

bara för att dom inte syns
betyder inte
att dom inte finns.

- försöker bara förklara den skymda skuggan bakom den vardagliga fasaden

missförstå mig rätt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem