Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

Varför kopplas alltid laglöshet ihop med låg utbildning och fattigdom?
Den största laglösheten kommer väl iaf från korrumperade politiker, poliser och andra höga herrar i samhället...och dom är varken fattiga eller lågutbildade. När jag var liten för länge sen sa man: " fattig och hederlig". Fast det kanske bara var då...ja ja...det har funkat på mig iaf. Jag är nästan äckligt hederlig
Åsikt om New Orleans katastrofen: Det sved i Bush när han lite väl sent upptäckte att Stora Duktiga Rika USA (OBS! Ironi ) inte fixade att hjälpa alla själva...Måste USA ta hjälp från de mindre kunniga i andra länder? (OBS! Ironi igen..) Men prioiterar man Irak före Lousiana så blir det så här....

Hej & Hå IS-människor
Zitech
Håller med Zitech.

EZ
Ramon:
Nu har jag suttit här och testat mina knäreflexer med en hammare. Det finns inga fel... mer än att jag nu inte kan gå

Ramon, man ser det man vill se. Så är det ju från båda sidor, eller hur? Det finns många länder och kontinenter som har olika etniska grupper, olika ekonomisk bakgrunder, så det är ingen ny företeelse. Jag tror inte att det hade uppstått rent barbari efter en katastrof i t.ex Australien. Återigen, det är min teori.

En liten anekdot:
Jag var i Los Angeles 1996 och efter andra dagen frågade vår taxichaufför vart ifrån vi kom. Jag svarade Sverige. Han tittade lite underligt, och frågade: I vilken delstat ligger det?

Detta var alltså -96 i ett modert land!
Annons
EZ, var det inte alldeles nyss du bad mig sansa mig? Rasistisk-sexistiska påhopp ryms inom din definition att vara sansad?

Zitech: Nu var det väl inte utbrott av insiderbrott, skattefiffel och liknande vi såg i superdome, brott som är väl representerade i de grupper du nämner, utan våldsbrott. Och den typen av brott är överrepresenterade i fattiga underprivilegierade områden.

Dessutom: USA har råd att prioritera såväl interventioner utomlands som att minska sociala klyftor inom landet, liksom att underhålla säkerhetsanordningar. Det är klart att alla Irak-interventionskritiker kommer att försöka göra en motsättning av detta.

Igen : Condoleeza for president!
Det var menat som ett skämt Ramon.

EZ
Zacko: Svårt att säga vad som skulle ha hänt i Austrialien. Det några här vill säga är att svarta skulle vara mer våldsbenägna och att det skulle finnas en genetisk förklaring till det. Har ingen aning. Det är en omöjlig fråga att svara på. Dessutom, om man kunde svara på den, vad skulle man använda den kunskapen till. jag tycker man kan lägga ned den frågan.

Zacko, om du inte kan gå har du slagit för hårt, eller har du slagit på knäskålen. Du ska slå på senan under knäskålen. Slå på andra sidan också så jämnar det kanske ut sig.

Om Los Angeles: Du slår in öppna dörrar. De flesta i USA tror inte att det finns något land utanför... Det fanns kommisar engång i tiden, nu är det några som kallas terrorister. Även i min branch som är forskning så får vi hålla på och förklara för amerikanska kolleger att det görs en del i Europa också. Så det är en brist som man får försöka komma över. Men det dom gör i USA åtminstone inom forskningen, och på många andra områden, tex IT-teknologi, är extremt bra!
EZ: jag förstod det. men jag är lite överkänslig när det gäller min favvo. Condoleeza är ett fenomen, läs hennes CV på VIta Husets hemsida!
Nu skall jag boarda hem till Sverige... Blir tyst några timmar...
Ramon:
Ja, jag ska snart också iväg, fast inom landsgränsen, och då får du läsa det här:

Välkommen hem
Ramon: Alltid roligt att läsa dina välartikulerade och mycket insiktsfulla inlägg. Så jag instämmer i kören: välkommen hem.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem