Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

Electric Zombie

kan ju bero på att majoriteten i new Orleans ääär just svarta..
hade det varit någonannanstans i USA ...så hade det blivit lika illa,med plundringar o hemskheter!
oavsett hudfärg!

samt I USA är det lika vanligt med vapen
som det är med mjölk i sverige!

*tycker det är oerhört hemskt*
Zacko och Arthur Dent: Tack! Trevligt med en välkomstdelegation! Speciellt som jag fastnade på mellanlandningen pga förseningar och fick övernatta i Frankfurt!


m0zQit0z: Det är två saker framför allt som det inte verkar gå att övertyga amerikaner om: minska på vapentillgången och avskaffa dödsstraffet. Även annars vettiga människor vill ha sin Saturday Night Special under huvudkudden när dom sover och dom vill att kriminella ska kunna avrättas. Tyvärr kommer knappast det senare att ändras nu när Chief Justice Rehnqvist, högsta domstolens chef avlidit. Bush kan nu tillsätta någon lika konservativ vilket sedimenterar dödsstraffet för decennier framåt. Förklaringen till båda fixeringarna ligger nog nåstans i Vilda Västern, man skulle försvara sig själv och var knappast en karl om man inte var beväpnad. Brottslingar hängde man högt.

National Rifle Organisation spelar naturligvis en roll med sin lobbying. Högerkristna organisationer lobbar starkt för att livet är heligt när det gäller abortfrågan men inte heligt när det gäller brottlingar.

Mjölk är gott!

Till Zacko : svar på 2005-09-04 18:53 inl.

Taxichauffören hade rätt: Sverige är en delstat i USA, den 53:e.
Du är felunderrättad.

Annons
bergssprängare:
Hahaha... har du räknat in Irak och Afghanistan också, eller?
Många delstater blir det, som Lorry-gänget sa!
Vilken oerhörd ironi!
USA är ju ganska snara när det gäller att slå ner på andra länder, så nu lär de få kritik.
Välkommen tillbaka, Batting
Amerikaner är alltid amerikaner, som när en ytlig bekant frågade mig varifrån jag kommer ( bodde i Chicago då) så svarade jag : ett land i Europa, gissa.. efter mycket funderande(killen är advokat men det var tydligen svårt) svarade han: Venezuela?
Jag tappade hakan, annars hade jag sagt något sarkastiskt.
"Jag är inte rasist, men det är bara svarta som beter sig som djur och begår brott"

klyftigt...
Zacko: Tack.
Bergsprängare: När de frågade några amerikaner på tv vad de trodde att det pratades för språk i Paris så kom de efter mycket funderande fram till "Parisiska"....
Anders: Det där var väl onödigt?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem