Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

e.z

men alla i usa är ju inte bill gates, det är bara EN person.

haha boende billigare! oooooh'noooo...
t.ex: att bo på manhattan, liten etta kostar 5000 dollar månaden!
det är nästan 50.000 kronor! bara i hyra.
en tjej jag känner bor ju där.
men känns onödigt o spinna vidare på det. (:
m0zQit0z:
Nä, jag vet att DU inte menade så Jag menar generellt i Sverige.
rob

ok, jag har inte gjort någon *snuskgubbe undersökning*
*ASG*
mitt sinne är öppet, står på vid gavel för tillfället.
Annons
Electric Zombie mat är väl lite dumt att jämföra eftersom alla vet att sverige har dyrast mat i Europa och säkert dyrast mat i världen med all moms.
Så hoppas EU får ner prisern utan att fingra på kvalitén.
Men jag håller med om att elektronik och allmänt prylar är billigare over there, troligen för att vi har högra löner i sverige än där borta och för att de där borta har mer konkurrans därför kan och måste pressa priserna mer för att folk ska köpa.
De kan ta in produkter i sånna kvantiterer som en svenska butikskedja bara skulle kunna drömma om att de fick sålt.
m0zQit0z, jag förstår att det är dyrt att bo på Manhattan. Där är det självklart bara de rikaste som har råd att bo. Jag pratade om genomsnittsboendet. Men ok, vi avslutar det ämnet om du vill.

När jag tog upp Bill Gates så ville jag bara peka på ett exempel på de otroliga skillnaderna mellan rika och fattiga i USA. Riktigt så stora skillnader har vi inte i Sverige.

EZ
nu finns ju även den tyska matkedjan IDLE här
(hoppas jag stava namnet rätt) sägs vara mycket billigare.
men har fått dålig kritik i media pga hur arbetarna har det.

vad vet ni om det??
Vi har ju vår egen Bill Gates; Ingvar Kamprad!
http://www.forbes.com/static/bill2005/LIRBWQ7.html?passListId=10&p
assYear=2005&passListType=Person&uniqueId=BWQ7&datatype=Person
Jo, jag vet Rob att Sverige har väldigt höga matpriser. Men jag ville bara peka på den allmäna prisnivån i USA, som jämfört med Sverige är lägre.

EZ
@m0zQit0z: Lidl. Öppnar snart i vår lilla stad. Har tysk mjölk!
Arthur Dent har förståss helt rätt. Finns några snuskigt rika här också. Förresten bor I Kamprad i Sverige?? Någon som vet? Jag hävdar dock ändå att klasskillnaderna i Sverige inte är på samma nivå som de i USA.

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem