Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Ja det är klart - är man inte själv homosexuell så anser man ju att yttrandefriheten är viktig-men vilka ska han ge sig på nästa gång?

Då är det ju också okej att Imamer talar om vad de tycker om Judar i sina böner-eller?
Helt rätt att Åke green blev friad kanske kan nu alla fattar att det inte är normalt att vara homosexuell. det ska vara man o kvinna o inte några andra lustiga konstilationer!
Nane var kommer du ifrån? har du inte fattat nånting vi har inte längre nån yttrandefrihet i detta land pga att det är så synd om alla! flyktingar.homosexuella osv ingen vågar säga vad dom egentligen tycker av rädsla för att det ska sticka nån i ögonen! skönt då att det finns nån som vågar ta bladet från munen!
Annons
Nane: Vad du missat är att Åke Green var mycket noga i sin predikan med att påpeka att man inte får skada eller ge sig på homosexuella och att dom är lika mycket värda som alla andra.

När Imaner uppmanar till mord av judar är det däremot straffbart vilket är självklart. Din jämförelse håller med andra ord inte.
Citat från predikan där Åke Green hetsade mot homosexuella:

"I djurriket finns det ju hanar och honor och i växtriket finns det också han och honväxter, varken i djur eller växtriket förekommer några abnormiteter. Utan varje art håller sig till sin egen art. Så är det. Tills människan på senare år klampat in på det här området genom provrörsbefruktningar och genom kloning. Till dess så har det varit så som Gud har sagt att vi ska leva."

Han fördömer således även barnlösa som låter ett barn komma till genom provrörsbefruktning, och betraktar även det som en synd.

Likaså fördömer han otrohet, sex utom äktenskapet och mycket annat som jag inte ids nämna här.

Min kommentar till det är: Vi är många som kommer att ses i helvetet och få det riktigt trevligt tillsammans!
Jag håller med Åke Green till viss del. Det är en synd att vara otrogen, och det är trist med den sexuella promiskuitet som råder i vårt samhälle. Sex är något fint, en kärlekshandling. Inget man ska ha med vem som helst som bjuder på en tequila shot. Men i dagens samhälle ska allt gå så fort, vem orkar vänta på den rätta/rätte? Och vem vågar vara sårbar och älska och bli älskad? Det är lättare att vända Gud och kyrkan och alla moraliska betänkligheter ryggen och leva loppan. Sen kan man ge pengar till välgörenhet och tänka att man är en bra människa... trots allt.
Åke Green har så rätt, så rätt.
Jag är glad att Åke blev friar för då måste väl jag kunna få säga att Åke Green är en cancer på samhällskroppen?
Batting: Hur menar du? Varför skulle du kalla Åke Green för en cancersvulst?
Svagt av HD att inte våga ta ställning i frågan, utan hänvisar till Europadomstolen.
Vi svenskar ä allt bra fega!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem