Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Så om man skall kränka människor och sprida hat mot olika folkgrupper, då skall man bara se till att vara med i kyrkan. Då är man tydligen skyddad mot straff.

Själv gick jag ur kyrkan då kvinnliga präster inte fick prästvigas.

Mina vänner som gifte sig "i kyrkan" fick gå ut på kyrktrappan för att vigas. Dessa två kvinnor blev behandlade som paria.

Som svarta under apartheid.

Vilka delar av bibeln skall man gå efter? Tydligen kan man välja hur som helst efter egen smak om man heter Åke Green.
Skall kvinnan tiga i församlingen?
Skall barn och ungdomar som inte lyder förskjutas av samhället?
Vad mer kan vi hitta i de gamla skrifterna???

Gud, om hon finns, lider nog när hon blir feltolkad.
Åke Green är friad, en strategisk framgång men en principiellt steg tillbaka.

Karln sprider primitivt hat som inte har något med bibeln eller Gud att skaffa. Det är motbjudande att notera att de mest hatiska verbala och ibland fysiska våldsverkarna på vår jord är de som mest fariséiskt kallar sig religiösa (det må vara kristna, muslimer eller ortodoxa judar).

Jag anser att ur juridisk synpunkt borde karln ha blivit fälld för hets mot folkgrupp. Man ska inte få använda predikstolen för hatpropagande. Byt ut ordet homosexuell mot jude så framgår det lättare vad det handlar om.

Däremot anser jag att det var en strategisk framgång att han blev friad. En martyr-Green hade lett till jubel hos alla hatiska hysteriska höger-kristna och förmodligen hos Green själv.
Jag övertygad om att Gud sköter om rättvisan när det gäller hatiska människor och trycker på NED-knappen när det gäller.

Nu framstår Green i sin ynkliga nakenhet, hyllad endast av en högljudd lika hatisk anhängarskara. Det var för väl att inte rättvisan segrade utan strategien.
Snillen spekulerar.
Annons
Folkgrupp förresten....?
Ursäkta Batting
stryk folkgrupp och ersätt med "olika minoriteter i samhället"
Mack du kan ju inte ens stava normalt. Du är en cancersvulst i debatten!
Grattis Åke Green,hoppas detta leder till att homolobbyns fula tryne slutar att visa sej i alla möjliga mediala och offentliga platser,majoriteten skall inte rätta sej efter en minoritet,homosexuallitet är en psykisk sjukdom som beror på en brist på verklighetsuppfattning och vilsen kroppskännedom,menas inte att dessa individer skall förföljas eller på annat sätt mobbas,utan alla skall få chans att få vård och kanske en dag komma tillbaka till verkligheten.men under tiden så skall majoritetens inte behöva tassa på tå för denna "grupp" och ständigt bli påmind i varje tv program att det är "inne" att vara homo.och om man nu inte gillar det kyrkan står för,VAD SKALL MAN DIT OCH GÖRA DÅ!!gift er i era klubbar istället.lämna kyrkan ifred.
Heja moski!!! Jag vill ha dig på msn.
Tack för ditt inlägg, moski, jag har alltid undrat vad en sverigedemokrat tycker i denna fråga (du meddelade ju i ett annat inlägg - 'ut med hela packet' - att du är stolt medlem i detta parti).

Green, en högerkristen lobby, sverigedemokrater, enade ni stå!

Kyrkan är skild från staten, kan inte kyrkan få ha sina egna regler?
Om en muslimsk imam i Sverige skulle vägra att viga två homosexuella muslimer så skulle ingen höja på ögonbrynet.
Om en kristen präst inte heller vill så är det upp till denne, inte till staten. Homosexuella kan gifta sig borgerligt eller hitta en präst som tycker det är ok. Lika lite som jag tänker tvinga min hetronormativa livsstil på andra så vill jag att andra skall tvinga sin åskådning på mig, eller organisationer som svenska kyrkan.
Man skall aldrig skada andra, man skall alltid bjuda till - men i övrigt får man göra som man vill.

I min privata mening är organiserad religion en ganska löjeväckande företeelse och jag förstår inte varför homosexuella personer öht lägger ner någon energi på detta trams.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem