Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

AugustusXXII men vad bra då,kan inte du då starta en skrivarkurs här på IS?alltid kul med bildade personer som vill lära ut sina ofantliga kunskaper
Kat,jag är och har aldrig varit med i ND,det är stor skillnad på dessa partier,vad skillnaden är får du läsa dej till själv.
Genom en länk på Svenska Dagbladet har jag nu läst Greens 'predikan'.

Någon mer ovetenskaplig, osammanhängande, närmast oläsbar rapparkalja har jag inte läst på väldigt länge.
Man får gå tillbaka till Herman Görings uttalande: 'Varje gång jag hör ordet kultur osäkrar jag min revolver' för att hitta en liknande intellektuell härdsmälta.

Nu tycker jag vi glömmer den här patetiska personen - han är definitivt inte värd all uppmärksamhet.

Jag är bekymrad över Los Lovos inlägg där han på ett egendomligt sätt värjer sig mot förekomsten av hatbrott, och att dessa kan vara en försvårande omständighet vid våldsbrott. Det är klart att alla människor är lika värda men våld mot utsatta grupper där våldet är uttryck för hat mot dessa grupper har en särskild valör. Jag är bekymrad eftersom det är uppenbart att LL siktar på en framtid inom juridiken.

Däremot är jag tacksam för moskis inlägg. Jag tycker att moski på ett utmärkt sätt har utvecklat sin syn på invandrare och homosexuella och givit en ökad förståelse för hur hans parti Sverigedemokraterna ser på saken. Nu ser åtminstone jag detta tydligare och det är jag honom tacksam för - även om det var ungefär så som jag trodde.
Annons
Tack Ramon Det är tacksamt att höra att vissa kan ta emot ett budskap och begrunda och sen själv komma till en slutsats om vad budskapet gäller,medans vissa utan att begrunda eller eller inhämta all fakta genast slår ner på budskapet bara för att den kommer från en viss person eller grupp.som tur är så kommer fler och fler i detta land liksom du Ramon till insikt om vad som händer i detta land.Fler av din sort och det finns en chans att rädda vårat land ifrån en total katastrof.
moski, hehe...
Nu var det ju inte så att jag delar dina åsikter.
Vad jag tackade för var att du var så tydlig om dina och sverigedemokraternas åsikter att det är helt klart vad ni står för.
Och det är så långt jag kan avläsa raka motsatsen till mina åsikter.
Men jag är beredd att slåss för din rätt att ha dina åsikter.
Liksom jag är beredd att slåss för han Greens rätt att ha sina åsikter. Hur galna dom än är.
nä precis Ramon,det är just det fina i kråksången,man behöver inte dela alla åsikter men man kan respektera den andres.tvärtemot vad många andra på bla detta forum gör,SD står just för åsiktsfrihet,vi vågar säga högt det många knappt vågar yttra sej om i sina egna hem,och den som råkar avslöja att han eller hon delar våran åsikt blir tom sparkade ifrån sina fackföreningar,fy,det luktar diktatur lång väg,snackas mycket om främlingsfientlighet dessa tider,vad många glömmer är sverigefientligheten som tydligen får florera fritt,tom från regeringshåll,då blir åtminståne jag lite mörkrädd,när blir det min tur?att straffas för sina åsikter förekommer i många diktaturer men att den även förekommer i en sk "Demokrati" är det många som glömmer.regards Ramon
Liquidchild:

Du skriver:
"Ok, det är bara att ge upp och acceptera..."

Nej min vän, ge inte upp, kämpa för dina medmänniskors rätt till ett värdigt liv med lika rättigheter.
Jag kämpar gärna i motvind för jag vill att kommande generationer skall få det bättre.

Det finns alltid negativa och positiva krafter. Sen kan man välja själv vilken man vill tillhöra.

Det är inte de onda människornas brutalitet som är det hemska, utan de goda människornas tystnad.

Intressant inlägg Kat. Vilka anser du vara de goda? Och vaddå kämpa i motvind? Politiskat korrekta homosexuella har ju massor av stöd i både media och politiken. De som kämpar i motvind idag är inte de som kämpar för homosexuella eller invandrares rättigheter.

De som strävar i motvind är de som strävar för att Sveriges välfärd inte ska bli mer urholkad av invandringen och de som kämpar för att behålla gammaldags kristna värderingar. De som idag kämpar för svenskens rätt i det svenska samhället kallas idag nazister och rasister, de blir uteslutna ur fackförbund, förföljda av vänstermänniskor och invandrare, de har inte yttrandefrihet då man stämplar alla deras åsikter och försök till protest som hets mot folkgrupp.

Dessa personer drivs också av längtan att skapa ett bättre samhälle, fast på andra grunder. Dessa människor vågar se fakta som att invandrare står för den största andelen våldtäkter, våldsbrott, ja alla brott faktiskt. Ändå blir de stämplade som onda, förföljs i samhället och blir belagda med munkavle. Är det så vi ska ha det? Är yttrandefrihet något som bara politiskt korrekta ska få åtnjuta? Att Åke Green blev friad är en seger för alla som inte tycker det som samhället sagt är okej att tycka... just nu.
Klickade in på internetstart i kväll så att det var åke gren som var på tapeten i forumet.

Egentligen skulle jag inte kommentera detta inlägg,pga att till största delen består forumet av ett fåtal debatörer som tjafsar med varann.
Men jag ska lämmna min vision, inte om Åke Green utan om homosexualiteten,sen må man vara pastor,präst, statsminiser eller vad som helst.
Till att börja med,vill jag säga så här, vi ska alla naturligtvis ha rätten att tycka och att få tro de man vill "ok"va?
Har sen jag kom i tonnåren för ett antal år sedan, (ganska många förresten),en stark avsky mot just detta med homostilen som den är.
Jag vill inte dömma människan bakom sitt homobeteende eller homolivsstil,utan just därför att man talar om, att det är en sund o riktig "livsstil"
Det är och kommer alltid att vara,ett det mest onaturliga av det levande tillstånden att vara i.
Kan åxå i skrivande stund tillägga,(har någon tagit reda på vad det sk bögeriet går ut på)?
Jag har sett det på mycket nära håll (nä! jag har aldrig utövat det)men med så mycket av negativt innehåll, så det är inte sant som sagt var.
Det må finnas många, så att säga "bra" människor bland de som kallar sig homosexuell,så kvarstår det, att det står för något som ÄR helt onaturligt.
Om ni nu är och vill leva och bo,och låta era barn, (kanske få bli itutade), att det är normalt att vara homosexuell,så de må vara hänt.
Men vi som inte vill ha det,på vilket sätt ska jag/vi skydda de sina från detta beteende eller livsstil? Jag anser att jag har rätt att skydda mina barn från att växa upp med homosexualismen.
Jag kan komma med tusen argument mot homosexuallieten. Är det naturligt att stjäla???
Är det naturligt att köra vänstertrafik när vi har högertrafik???m.m.
Sen det här med kyrkan och Gud,låt den bibliska Guden vara den han säger sig vara,och låt människor ha sin tro på den och vad den egentligen säger eller innehåller,bibeln är helt emot homosexualliteten inget snack om det alltså.(läser mycket för att få veta mer)
Vaför? ska nutids människan dra in homoismen som legalt beteende i bibeln?
Den som inte vill leva efter den, behöver ju inte det.
Om nu de som utövar homo,ja då kan de ju nu starta med att skriva sin egen bibel,
då är det väl frid o fröjd om några hundra år?(undrar bara om man blir tillfredsställd då, när man har uppfunnit en ny gud som älskar homosexualliteten?) För bibelns gud, som den alltid har varit fram till våra dagar, verkar ju likaså bara vara en påhittat väsen för många eller?
Så till slut,Åke Green eller någon annan som inte var kyrklig ,jag håller med dig,homostilen är onaturlig, även fast du använde fel vokabulär i ditt uttalande.
Kat:

Utan att närmare gå in på bakgrund och antal högskolepoäng i ämnet så vågar jag nog påstå att jag är betydligt mer påläst vad gäller den juridiska biten av Sveriges version av hat-lagstiftning än de flesta, med största sannolikhet mer än du.
Lagstiftning av den här typen är ett yttryck av politik, i förlängningen folkviljan. Jag ifrågasätter lämpligheten i att värdera samma misshandel olika i straffskalan beroende på om den förövades mot en homosexuell eller mot en "brat".

Ramon:

Jag förstår inte hur det kan bekymra dig att jag tycker att alla människor har samma juridiska värde.

Wicked:

Du är en fantastiskt klarsynt person, en tillgång för forumet, ditt senaste inlägg är klockrent. Jag hoppas att du stannar här.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem