Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

hm slog upp ordet:
KAKISTOKRATI mots till aristokrati, pöbelvälde.
det fanns!
tänkte på kakor och aristokrati
Tack och lov för lexikon så du kan förstå vad jag skriver m0zQit0z. Hade varit ännu roligare om du slog upp ord innan du avfärdade dem som icke existerande. Kakistrokati är en regim där de okunniga och obildade styr. Eller pöbelvälde om man vill formulera sig som m0zQit0z uppslagsverk.
kaksi
Annons
Tänk vad ni skriver lika Los Lovos och Wicked, lika som bär...
Samma lite gulliga försök till intelligenssnobbism. Det är helt OK om du bara inte försöker sätta dig på meddebattörer som tex m0zQit0z hela tiden.

Och unobosan, det hela är egentligen ganska enkelt: det är inte fråga om att ta ställning till om homosexualiteten ska finnas eller inte, eller om den är sjuk eller frisk. Den finns, som bekant, jag känner flera i min närmaste omgivning, och enligt världshälsoorganisationen och samlad expertis är den ingen sjukdom. Man har rätt att vara homosexuell.

Så är det. Ganska enkelt. Sen kan du tycka illa om den. Det är DIN rättighet. Liksom andra har rätt att tycka illa om dig. Men rätten att tycka illa om homosexuella eller om dig får inte medföra att man brister i respekt. Man får inte bedriva hets mot grupper i befolkningen som invandrare, homosexuella, åldringar, ungdomar, vita medelålders heterosexuella män, jägare, överviktiga som exempel.

Det som är fasansfullt är insikten att många i samhället är utsatta för fara därför att de tillhör en grupp i samhället. Kvinnor som inte kan gå ensamma på nätterna i Stockholm. Homosexuella som utsätts för hatvåld.

Det är bara inte acceptabelt. Fler poliser! Ut med poliserna på gatan!
Wicked:
Du tycker det är viktigare diskutera längden och klockslag när man gör kommentarer till olika personer här på forumet.
Har du utsett dig själv till nån form av talman?

Kom ner lite på jorden. Var inte så uppblåst och full av dig själv.

Bättre "full av sig själv" än "full av skit"
Vem har sagt att jag tycker det är viktigare att diskutera inläggs klockslag och längd Kat? Jag bara reagerade på samma sak som mokos, att du skrivit en hel sida full med olika inlägg. Mitt svar var en reaktion på ditt svar till mokos, som jag tyckte var lite besynnerligt. Att du väljer att kalla mig uppblåst o.s.v ser jag som en komplimang. Uppenbarligen kommer du inte längre på vettiga argument i din sak och väljer att klanka på brister i min personlighet istället.

Tack för komplimangen Ramon, jag tycker att Los Lovos skriver bra inlägg. Roligt att du tycker mina håller samma klass. Lustigt att du tycker jag sätter mig på personer, själv tycker jag att dessa personer gör bort sig själva när de kommer med ogenomtänkta inlägg och felaktiga påståenden och sedan inte kan förklara sin teori på ett tillfredställande sätt.
uppblåsbar egoism *skrattar*
detta tycker jag även passar in på Åke green Hur mycket gott man än kan få ut ur ett egoistiskt tänkande så skall man inte glömma att egoister inte skyr några medel för att uppnå sina mål, (typiskt egoistiskt). Därför tvekar man inte att lura och utnyttja svagare eller sämre lottade individer. Man gör vad som helst så länge det inte är olagligt (omoral är ett totalt okänt begrepp för dessa människor) eller man inte riskerar att åka fast, (företag som spammar till exempel, tror inte att någon blivit eller kommer att bli åtalad för det). Jag kan inte tänka mig att någon har argument som visar vad som är bra med ett sammhälle som fungerar på det sättet. // Solkoll
Det är anmärkningsvärt att Ramon, som bl.a. chockeras över mina åsikter om alla människors lika juridiska värde, dessutom framställer klagomål om "lite gulliga försök till intelligenssnobbism", skrivet med en uppenbart nedlåtande ton. Ramon, man skall inte kasta sten när man sitter i glashus.

Och Kat, kan du inte ens ta åt dig av den sakliga kritiken som nästan alla här framför med anledning av din oförmåga att skriva ett inlägg istället för fem på raken? Jag tycker att det verkar ganska rimligt att alla här gör sitt bästa för att komprimera sina inlägg så att inte tråden blir helt oöverskådlig.
När det gäller den juridiska biten så är det kristallklart att du inte har någon som helst skolning, du framför argument baserade på dina emotionella åsikter, men reflekterar aldrig över implementeringsproblematiken i lagstiftningen.
Då blir det är ganska meningslöst att diskutera den saken med dig, jag tycker också att alla misshandlar och våldtäkter borde upphöra snarast möjligt, men vi lever som bekant inte i en saga.
Los Lovos: Jag medger att det var ett onödigt inlägg av mig. Ursäkta. Det skrevs i lite hastigt mod, men jag tyckte att du använde dina juriststudier för att tysta motståndare i mesta laget. Men jag håller med om att det det var lite sten i glashus. Förlåt igen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem