Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Los Lovos det finns kristna som är gay.
Klart de vill ha en välsingnelse över sin relation.
Sen finns det de som är gay som liksom strejta vill gifta sig i kyrkan av tradition.
Märkvärdigare än så är det inte.

Det är ju inte gud som stoppar vigslarna det är ju småsjälade människor...

Att två människor finner varandra och det uppstår djup kärlek är väl det underbaraste som finns?
Värre är väl när en människa mot sin vilja inte träffar nån att dela sitt liv med. Ett kärlekslöst liv vill inte många ha.
klÄmkäck:

Mitt sista inlägg i denna diskussion:

Jag kastar inte fler pärlor åt svin som du...

Moski vad du är full av hat och elände.
Du kräks galla över utlänningar och homosexuella...

Hoppas att du får uppleva kärlek och omtanke i ditt liv och att du lär dig känna empati med andra människor.
För är man inte lycklig själv då är det lätt att hata och bli en elak människa.

Gott föder gott!
Annons
Gabriel

Några pärlor har jag knappast sett till men i övrigt är känslan ömsesidig. >=)
Ang. Ramons inlägg om rättvisa kontra strategi:



Bra sagt!
Kat

Klaga inte på Moski, tack. Fler borde vara som han. Min enda invändning är att han är något för liberal för min smak.
Kat,jag är absolut inte full av hat,varken mot homosexuella eller utlänningar,.men ja,hatisk mot denna regering som missbrukar sin ställning,som har en totalhavererad invandrarpolitik,och kriminalpolitik och rättväsende som är ett skämt. andra länder skrattar sej fördärvade åt oss och vårat sk straffsystem och ang, homosexuella så om du bemödade dej att läsa hela mitt tidigare inlägg så kunde du läsa att jag tar avstånd från förföljelse,mobbning och dyl.men som vanligt så rycker såna som du ut lösrykta meningar från argumenten och sätter ihop allt som ni tycker och tror att vi har sagt,jag kan upplysa dej om att jag väntar på min flickvän som snart kommer,hon är Polska och bor i London just nu,och vi älskar varann,så hata utlänningar stämmer inte kat.men jag betvivlar starkt att du kat vet särskilt mycket om vad som sker i samhället,det kan man läsa i ditt sätt att argumentera.Klämkäck,du har helt rätt,jag har varit ganska diplomatisk i mina utlägg,,
Kat:

Kyrkan är skild från staten, kan inte kyrkan få ha sina egna regler?
Om en muslimsk imam i Sverige skulle vägra att viga två homosexuella muslimer så skulle ingen höja på ögonbrynet.
Om en kristen präst inte heller vill så är det upp till denne, inte till staten.
Homosexuella kan gifta sig borgerligt eller hitta en präst som tycker det är ok. Lika lite som jag tänker tvinga min heteronormativa livsstil på andra så vill jag att andra skall tvinga sin åskådning på mig, eller organisationer som svenska kyrkan.

Om du läser ovanstående en gång till.

Förtydligande:

Svenska Kyrkan <-- Privat organisation

Pingst kyrkan <-- Privat organisation

Livets ord <-- Privat organisation

Sveriges Muslimska Förbund (SMF). <-- Privat organisation

Islamiska Centerunionen (ICUS). <-- Privat organisation

Judiska församlingen <-- Privat organisation


Staten skall inte kunna tvinga någon av dessa att till att utföra ceremonier som strider mot deras religion, lika lite som staten skall kunna tvinga Bäckebrohults hembygdsförening att plocka bär i skogen.

Om någon religiös ledare inom någon --> Privat organisation <-- vägrar eller vill välsigna ett homosexuellt par så är detta upp till denne, inte upp till lagstiftaren.

Det faktum att många homosexuella ÄR religiösa och VILL bli välsignade inom ramen för den organisation de "tillhör" är fullständigt ovidkommande.

Jag VILL ha flera miljoner kronor utan att behöva arbeta för dem, det gör mig inte berättigad till dessa pengar. Jag kan inte tvinga Svenska Spel att dela ut en lottovinst till mig och homosexuella kan inte tvinga präster/imamer/Rabins att utföra religiösa ceremoniela handlingar.

Moski du skriver
"homosexuallitet är en psykisk sjukdom som beror på en brist på verklighetsuppfattning och vilsen kroppskännedom"

Vv förtydliga för jag förstår verkligen inte vad du menar.


Det finns människor som är strejta, bi och gay.
Likaså finns det gula, vita och svarta människor.

Allt finns.

Bara för att du tillhör en majoritet: strejta, så innebär det inte att det är det som är det enda "normala och friska".

För det finns väl flest kineser i världen och då borde du vara kines för att vara normal och frisk.

Eller skall du vårda och bota andra raser också?
Skall vi stöpas i samma form allihop? Den vita ariska rasen?

Du skriver att det är mode att vara gay.
Ja, det är det, men inte bland de som är gay utan bland tex många strejta tjejer.
Lesbian Wannabees som det så käckt kallas.

Klandra inte de som är gay för detta.
De kan väl inte rå för att dessa tjejer tycker att det är spännande och att de vill hetsa killarna ute på dansställen. Det är ju bara en massa larv.
En av orsakerna kan nog vara att många porrfilmer för strejta män innehåller just lesbisk sex.

Men det är ju upp till dem.
Det har ju inte du med att göra och inte Sverigedemokraterna heller.

Hacka på distributörerna för filmer och tidningar då om du nu måste få ut ditt förakt.

För det är förakt när man kallar det "homolobbyns fula tryne".

Vidare skriver du: "betvivlar starkt att du kat vet särskilt mycket om vad som sker i samhället,det kan man läsa i ditt sätt att argumentera."
Kan du vara snäll och precisera.
Los Lovos: Jag tycker att du denna gång missar poängen en smula (annars gör du många bra inlägg).

Det är ju inte fråga om att olika kyrkor och religiösa samfund ska få ha vilka insnörda idéer dom vill. Det rör mig inte i ryggen om något samfund vill viga hundar eller vägrar att viga frånskilda eller homosexuella. Patetiskt är det ju men som du också menar - who cares.

Vad det handlar om att personer använder en religiös plattform för att sprida hat mot grupper av människor i samhället. Säger man med upphetsad halvskrikande röst att människor som (av Gud?) givits en viss läggning beter sig som djur så är det hets och hatspridning. Det får med stor sannolikhet effekter i form av att andra lika korkade människor rycks med och utövar våld mot dessa grupper. Det finns ju - som nyligen rapporterats - många exempel på detta. Greens kärlekslösa budskap framställt som det är med syfte att nå maximal medial spridning (framgångsrikt) medför alltså lidande för oskyldiga människor. Hin håle skulle inte kunna ha gjort ett bättre jobb.

Religiös extremism är alltså något som berör oss alla, religiösa och icke religiösa. Vi kan inte säga att vi kan låta dem hålla på med sina tokerier utan att vi bryr oss. Islamska fundamentalister spränger sig i luften i våra tunnelbanor. Kristna extremister hetsar mot oskyldiga, hederliga människor. Så gott som allt ont i världen idag utgår från religiösa människor som säger sig agera från religiösa motiv.

Demokrati, tolerans, respekt, är ingenting som vi får automatiskt. De måste vinnas i ständig kamp mot den typ av människor som Green och andra religiösa fundamentalister representerar och mot främlingsfientliga och minoritetsfientliga politiska grupperingar.

Green är säkert bedrövad idag. Han hade förmodligen önskat en fällande dom. En sådan skulle ha gjort honom till martyr och galna högerextremistiska kristna från amerikanska södern (som räknar in den svenska kungen i en homosexuell maffia) skulle ha vallfärdat till Stockholm. Därför var det bra att domen blev friande. Men det var fel.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem