Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

klÄmkäck: Vad är du missnöjd med? Vi får ju ondgöra oss över saker som vi inte tycker om, t.o.m. saker som vi egentligen inte borde bry oss om. Det har Åke fixat nu.
Jag tycker faktiskt också att Åke skall få tycka vad han vill, men jag förstår inte varför han bryr sig. Varför lägger han ner kraft på det, och varför bryr sig så många om vad han tycker? När lyssnade vi på vad kyrkan sade sist, när blev vi så religiösa? Jag fattar faktiskt inte varför de homosexuella blir så upprörda? Det är väl bara att låta prästskrället ha sina åsikter. Vem bryr sig?! Nä som sagt. Nu får vi säga vad vi vill, och var vi vill (Nästan)
klÄmkäck:jag föreslår att du slår upp "yttrandefrihet" i NE..det verkar som om du missuppfattat betydelsen av det...eller kanske bara missat att det finns gränser även för den?
Om inte HD vågar fatta beslut enligt SVENSK strafflag kan vi lika gärna avskaffa den. HD bör följa svensk lagtext, och sen finns ju möjlighet att överklaga till EU-domstolen. Domen är så dåligt
motiverad, så man tror inte det är sant!!
Björn
Annons
Vore det inte enklast om Sveriges värdelösa politiker, den sanna cancersvulsten på Sveriges samhällskropp, slutade upp med att stifta populistiska lagar för att vinna poäng hos en underklass som inte förmår se igenom ens de tunnaste dimridåer?

Alla med ens en någorlunda akademisk förståelse för juridik har hela tiden vetat att Green skulle frikännas. Lagen han åtalades under är nämligen inte helt förenlig med de konventioner Sverige har undertecknat inom ramen för EU samarbetet.

Om inte HD hade friat Green hade han överklagat till Europadomstolen och blivit friad där, ett utslag som Sverige ändå hade tvingats rätta sig efter. Green hade säkert hoppats på ett sådant scenario, det hade ju medfört ännu större internationell uppmärksamhet.
tyvärr tror jag denna HD-vinst kommer att sporra Åke Green till ännu fler predikningar som kan skada folk.
han vill ha uppmärksamhet och kommer att kräva den i framtiden tills någon eller flera blir skadade pga detta,
först då kommer något att ske.
är helt för yttrandefrihet.
men tror att denne man kan vara farlig.
är *nästan* helt säker på att han kommer att göra många fler uttalanden om dittan och datten som inte passar i hans världsbild.

uttalanden som kan ge upphov till skada, förnedring, som kan få folk att känna sig mindre värda,
bör stoppas.

just för att:
dom han uttalar sig om inte kan ge samma tillbaka.
Batting, du har helt missuppfattat allt.... Åke har inte fixat någonting, lagen om yttrandefrihet har funnits länge..
Gabriel

Ja, tyvärr har vi åsiktsförtryck och ingen som helst yttrandefrihet, ja... har jag väl märkt. Och din poäng är...?
nane

Jag behöver minsann inte slå upp nåt. Förstår inte var du vill komma med detta, vi är ju ganska överens... du tycker den är "begränsad" och att det är något positivt. Jag tycker dock det är ganska jävla faking kass.
Varför hänvisas till hur djur gör? Som om de skulle var så "normala"?
Vad har det med saken att göra???

Hos vissa arter äter honan upp hanen efter parning.
Vissa ungar äter sin mor för att över leva.
Elefantungar äter mammans bajs
Det finns massor som vi inte vill efterleva i naturen, så det är helt irrelevant.

Vem vill att människan skall efterlikna det?

Dessutom att det finns homosexualitet hos ett flertar djurarter har många missat. Några exempel är delfiner, människoapor, pingviner etc. Där forskare sett livslånga relationer.
"Jag hatar dina åsikter som inskränker min och andra människors frihet att få vara som vi vill, att leva i detta samhälle på lika villkor. Jag tänker inte döda för att du skall få ha dem. Jag tänker visa våra barn och resten av samhället att det är skadligt att föra dem vidare. Vi måste lära oss ett annat sätt att tänka. "
Eva Dahlgren

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem