Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Å-green pratar inte om de enskilda fallen homosexare.

Han ser en fara för samhället om vi inte försöker göra något åt det. Som tex hivepedimin i Afrika.

Frågeställningarna från hans håll borde inte besvaras med anklagelser för hatbrott. De borde tas upp av sosialvetare med hänvisningar till historiska erfarenheter. Tex rekomenderades homosexbeteende unden tid i det antika Grekland eftersom arvslotterna blev för små att försörja sej på.
Säkert finns det forskning att lägga fram som inte är alltför upprörande.
Samla ihop denna och begär att få svara Å-green inför hans egen församling. Försök att praktisera det fri ordets möjligheter till närmanden.

Och kanske man kan komma fram till att G-d håller helt andra frågor aktuell i dag.

Jag tror att det går att lugna ner Å-green och - kanske de andra
från massmedias Väckelsemöten där hatet kanske ligger närmare mot den andra????????? Isen smälter i antarktis. ds. :krammar:
åke green: kan bara påpeka att flest HIV-positiva i världen är heterosexuella OCH homosexuella. inte bara det ena. folk tänker sig inte för. Åke Green säger inte *folk* han pekar samtidigt som han säger sig vända kinden åt ett annat håll..
han verkar inte följa nyheter eller forskning.
hans fakta är hans egen tolkning av fakta.

han säger ingen skall bruka våld eller skadas
i nästa sekund höjer han handen hotfullt
(som om han hotar att slå).. i sitt sätt att tala.
det är varken okej att gå till handling eller ha ett dåligt maskerat hot.
barA

Aids.

Sprids oavsett vilken läggning du har. Mellan kvinna och man, mellan man och man.

(Däremot finns det knappt några homosexuella kvinnor som har fått det.)

Smittan sprids genom oskyddade samlag.

Genom att besöka prostituerade nationellt och internationellt.

(det är ju lika mycket heterosexuella)

Numera får ju barn det via sina mödrar för att fadern dragit hem det och smittat mamman, som i sin tur smittat sitt foster.

Sen sprids det via knarkare, när de byter nålar med varandra.

Med mera...


Förstår inte varför dra alla homosexuella över en kam som om de är orsaken. Lika fel som att dra alla män över en kam.
Annons
wicked

du sa själv ordet *synd*
wicked citat: för det är en synd att frossa
spann vidare på detta ord.

och JOO, naturligtvis VET tjocka människor mer än smala hur det är. samma gäller många andra problem folk har.
åke green är ett mycket bra exempel på att inte känna empati eller förståelse för andra.
folk föds homosexuella
folk föds med överviktsproblem o.s.v
allergier, fertilitetsproblem...
Konstigt då att folk bara blir fetare och fetare m0zQit0z, i ungefär samma takt som vår konsumtion av "junkfood" och godis ökar. Hoppsan lixom. För övrigt var allergier ovanliga förr, men blir vanligare och vanligare. Ytterligare tecken på att vi lever osunt. Sundhet kommer inifrån och ut. Att leva sunt i dagens samhälle med snabbmat och stress kräver viljestyrka och övertygelse, lite likt religion faktiskt.
kat,vad jag har för politisk tillhörighet har du totalt inget att göra med,än så länge men inte länge till med denna regering,så har vi politisk åsiktsfrihet,vare sej du är vänster eller höger,så debatten handlar inte om jag är SD eller inte,sen får du tycka vad du vill om våran politik men det kan vi ta upp i en annan tråd.och du känner mej inte personligen,så sluta spela amatörpsykolog för det klarar du inte av.kan säga som upplysning att jag har massor av vänner,från när och fjårran,så där sprack dina teorier om främlingsfientlighet.nu gäller frågan om det var rätt att Åke Green blev friad i denna åsiktsfrihetsmål.och jag och många med mej tycker att det var bra,staten skall inte sätta sej över vad folk tycker och tänker.det gäller givetvis dej med,även om jag tycker att du rablar en massa floskler,men har man brist på egna åsikter så refererar man andras.
Ta du och precisera dig som jag bad om!

Du spyr bara en massa skit utan att förklara dig.

Och inte hör det till denna tråden.

Du får väl tala om vad jag sagt som jag enligt dig inte har belägg för.

Din tillhörighet i Sverigedemokraterna skriker du ut själv. Varför ta upp det i debatter om du nu inte vill att folk skall bry sig???

"nu är det dags att vi reser oss mangrannt,och säger stopp nu får det vara nog! är vice ordf. för SD norr-Västerbotten och kan bara säga att medlemsantalet ökar lavinartat,ju mer sk "hedersmord" terrorist försök med sk. svenkt medborgarskap,mm mm ju fler som nu fått nog.vi var det största partiet utanför riksdan förra valet,men det har tystats ner av dessa facister som styr landet.men vi får väl se hur dom tystar oss när vi kommer in i riksdan, tror att dom får bita i det sura äpplet då. "

Förväntade mig högre nivå av en politiker.
Folk kan nog söka själva på ditt nick och se alla dina uttalanden i alla frågor som du "debatterar (om man nu kan kalla det debatt)och göra sig en uppfattning av var du står politiskt.
Kat,är du berusad?du sitter ju och debatterar med dej själv just nu,snart så startar du väl ett gräl med dej själv ta nu och lägg dej,för det skall jag själv göra,-28 grader ute,men annars lugnt.
Om du menar att jag har brist på åsikter och refererar andras så var den första artikeln ett svar till LL.

Men du kommenterade och klarade inte av att det var Gardell som uttalade sig då gav jag dig ett annat alternativ att läsa.

Om du nu inte klarar av att debattera så är du inte tvingad till det. Det är helt onödigt att du bara slänger in monologer.
Det är liksom inte det som är vitsen.

Men ni kanske gör så på era möten.

Jaja, jag släpper diskussionen med dig.

Jag får väl dansa vidare på mina gröna ängar med rosa skimmer bland alla bögar , flator och udda varelser som du skrev.

Inte mig emot.

Jag gör hellre det än bygger gasugnar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem