Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Unobosan.

Om en kvinna har turen att träffa sitt livs kärlek, som hon vill dela sitt liv, så är det väl det det mest underbara som kan ske i hennes liv?

De flesta av oss drömmer ju om att träffa den rätte/rätta.

Två människor som älskar varandra är i mina ögon nåt vackert.

Förstår inte hur du kan tycka att det är nåt äckligt.

Om du nu skapat dig en syn på homosexuella för att du sett nån konstig gayvideo så kan jag delvis förstå din inskränkta inställning.

Det finns även porrvideor med heterosex som verkligen INTE visar vad kärlek mellan man och kvinna innebär.

Skulle vi gå efter det som skulle vi ha en snedvriden syn på all kärlek.

Tror inte att du vill att man skall sammankoppla din kärlek med udda porrfilmer. Eller ?
Lite underligt att samma människor som säger att det är så viktigt att respektera andras åsikter är samma människor som inte respekterar andras kärlek...
Wicked:
Svar på dina frågor.
Att kämpa för mänskliga rättigheter känns som att gå i motvind.

"Det är inte de onda människornas brutalitet som är det hemska, utan de goda människornas tystnad." är ett mycket känt citat av Martin Luther King.

De goda människorna är enligt honom alla de människor som inte skadar andra, men som inte säger nåt när de ser att någon människa utsätts för tex, rasism eller våld.

Han ansåg att det var skrämmande att så många inte kämpar för sina medmänniskors rättigheter. Att man bara rycker på axlarna åt det för att man inte själv är måltavla för nåt förakt eller våld.
Annons
LL:

Jag förstår ju av det du skriver att du inte är insatt.
LL:

"I Stockholms län inträffar flest hatbrott i landet, men siffror från Brottsförebyggande rådet visar att domstolarna är dåliga på att föra fram homofobiska motiv.

Av drygt 290 hatbrott som rätten haft att ta ställning till har hatbrottsmotivet prövats i domstolen i knappt 60 fall.

Irmeli Krans, kriminalkommissarie och lärare på Polishögskolan, säger till stockholmsnytt att det här är en stor brist.

- Faran är att det finns personer i vårt samhälle som inte har samma skydd som andra, säger hon."
Till LL:

http://www.genus.gu.se/nyheter/2004/hatbrott.htm
sluta fylla en helsida med kommentarer kat,herregud kvinna du kan väl sammanfatta allt i ett inlägg,du är int ensam här
Moski:
Var det inte du som värnar om folks rätt att uttala sig?

Här är ju inte nåt begränsat utrymme.

Dessutom läser ju du inte hela inlägg och då kan du ju lika gärna hoppa över att läsa mina överhuvudtaget.

För övrigt anser jag det vara mer svårläst, när man knör ihop texten, som du gör. Men smaken är olika.
Är det för att inte knö ihop texten du spammar forumet med inlägg, med ca 10-30 minuter mellan varje gång Kat?

Martin Luther King har alltså bestämmt kriterierna för vem som är ond och vem som är god enligt dig Kat? Han var i och för sig pastor, men att ge honom den makten tycker jag är att ta i.

Personligen tycker jag att vi värnar om de svaga i samhället absurt mycket, det liknar mest kakistokrati.
kakistokrati
- detta ord existerar inte.
vad skulle det betyda?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem