Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Jag tycker att man har sin fulla rätt att tycka precis vad man vill-men man har INTE rätt att stå och predika det...

Dessutom:vem bestämmer vad som är normalt?
Wicked sex är inte kärlek. sex kan man ha med sig själv nån annan eller flera andra upp till var och en att bestämma, med det inte sagt att man inte kan ha det med någon man älskar.

Jo det är bra att han blev friad även om jag inte tycker som han men ytrandfriheten är viktigare.
Homo Optimo: För att han som präst borde kunna ägna sig åt andra frågor. Det måste väl finnas andra problem att ta tag i? Jag förstår inte hans engagemang...
Och sedan så har jag ju nu tydligen rätt att kalla honom och hans åsikter för vad som helst, tack Åke
Annons
nane

Jaså? Jag trodde det fanns nåt som kallades "yttrandefrihet"? Men ja, det kanske är dumt och onödigt förresten.
Förresten nane; "den som bestämmer vad som är normalt" kanske är samma person som bestämmer vad folk får säga?
Polis i fängelse för misshandel

En polis, som själv arbetat med utredningar kring familjevåld, dömdes på tisdagen av Göteborgs tingsrätt till sex månaders fängelse för misshandel av sin sambo och grov fridskränkning av sin son.

Sonen har enligt åtalet misshandlats vid ett 40-tal tillfälle

SVENSK POLIS!!!!
Lude

Ja? Vafan har det med saken att göra?
klÄmkäck: Det är fullständigt normalt för mig att vara kär i min pojkvän, och ha sex med honom, men fullständigt onormalt för mig att vara kär i en tjej och ha sex med henne...

Det är upp till varje individ att "bestämma" vad som är normalt och onormalt för denne.
Och så länge man inte bryter mot någon lag, så ska ingen annan få bestämma, och sätta sig till doms över vad som är normalt respektive onormalt för någon.

Till sist vill jag bara tillägga att jag har bara hört en enda präst säga det vettigaste jag någonsin hört komma ur en prästmun. Han sa: "Jag tror på Gud, och inte på Bibeln".
Gabriel

Uppenbarligen är det så att staten sätter sig till doms över folk som inte visar tillbörlig "tolerans". Grattis till er att ni kan gotta er i att era kritiker får skaka galler för minsta missnöjesyttring.
klÄmkäck:

Det handlar inte om att gotta sig i att någon får skaka galler, utan det handlar om att vi i Sverige har en lag som förbjuder vissa saker, och om någon bryter mot de lagarna, så bör de få sitt straff för den kriminella handlingen, oavsett om det handlar om hets mot folkgrupp, pedofili, våldtäkt, etc.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem