Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

LL
*suck

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11156068.asp

Börja att läs den här, sen kan jag fylla på efterhand med artiklar. Tydligen lever du i en liten bubbla.
kat måste vara en tjej,kille eller bådadera,som gillar att höra sin egen röst mala,och på IS älskar hon/han säkert att läsa sina egna inlägg om och om igen,vilket egentligen inte spelar nå roll för man orkar ändå inte läsa mer en 5e del av kats inlägg,inlägg som består av en massa floskler och antaganden,missriktad kritik mot dom som inte tycker som hon/han,kat speglar sin rosa skimrande värld som att där lever alla i kärleksfull samhörighet,bögar,flator och andra udda varelser.men samtidigt är hon snabb på att slå ner på dom som har en annan åsikt i dessa frågor,då blir man kallad "högerextremist,människohatare,kärleksfattig mm"medans hon dansar fram som en älva på gröna ängar och lyssnar på sej själv i sina outtröttliga floskiga utlägg,som totalt saknar verklighetsförankring,vad Jonas Gardell har att säga om det sk hatbrotten mot homosexuella är totalt ointressant,han är liksom part i målet,så kat,lägg ner,och landa ner i verkligheten,det är ingen som bryr sej om dina teorier,inte många som tur är.
Los Lovos: Din logik haltar, men det är sympatiskt att du signalerar kluvenhet i frågan.
Du säger att homosexuella inte är en skyddsvärd folkgrupp, eller ens en folkgrupp, därför att sexuella läggningar avvikande från det heteronormativa inte är särskilt uppseendeväckande och att hets mot homosexuella därför inte kan jämföras med antisemitism. Menar du att judendom är en uppseendeväckande avvikelse från det etniskt normativa?

Självklart har du rätt - det är inte uppseendeväckande att vara homosexuell och det är enligt min mening inte heller uppseendeväckande att vara jude. Jag har nära vänner i båda dessa läger. Någon tillhör tom båda 'grupperna' på en gång.

Det är inte där skon klämmer. Det är hetsarna som definierar dessa grupper som hetsmål. Låt oss ta ett teoretiskt exempel. Någon definierar feta personer som en samhällsbelastning. De tar plats i tunnelbanevagnar från andra människor. Dom förbrukar en massa näring som skulle kunna komma andra till del. Dom blockerar hissar pga övervikt så att andra blir försenade.

Själv tycker jag inte att feta människor är en folkgrupp. Men om någon tokig pastor skulle få för sig att med tordönsstämma fördöma feta människor som ogudaktiga därför att de parasiterar på andra människor och aldrig skulle kunna passera ett nålsöga på väg till paradiset, då är det hets mot folkgrupp.

Det finns en distinktion här som gäller hur man framför budskapet. Om man i en kyrka måttfullt men tydligt säger att man anser att fetma strider mot guds ord, eller homosexualitet, eller sex utanför äktenskapet. OK - tokigheter, men visst får man tro och säga det. Men om man höjer rösten i teatraliska utspel och gör allt man kan för att få medial spridning, då är det en annan sak.

Man ska helt enkelt inte få stå och skrika hetsande mot olika definierade grupper i samhället, därför att det kränker människor och utsätter dem för fysisk fara. Det är ju groteskt Los Lovos när du förnekar att det förekommer hatbrott mot homosexuella. Tänker du bli jurist eller? Det är ju helt uppenbart att sanktionering från föräldrar av hatbrott mot utlänningar liksom från religiösa auktoriteter (auktoriteter för somliga) resulterar i våld.

Yttrandefrihet försöker några hänvisa till. Rubbish. Rätt att hetsa kan inte höra till de demokratiska rätigheterna. Det finns en demokratiskt skyldighet och det är tolerans mot minoriteter.

Annons
Fetma var ett dåligt exempel Ramon, för det är en synd att frossa, och hur blir man överviktig utan frosseri? Frosseri visar prov på dålig karaktär och girighet, något kristendom tog avstånd från förr. Idag tycker Gud såklart om dig även om du är fet, eftersom vi har bestämt så.
Det är nog ingen här som påstått att rätt att hetsa hör till dom demokratiska rättigheterna,denna tråden handlar,om jag inte minns fel, om Åke greens frikännande,och han sa bara vad han tyckte,och uppmanade ingen att begå några brott mot någon annan och kan därför inte påstås hetsa mot någon,vad man sen tycker om Åke Green är ju en helt annan sak,men man kan ännu inte dömas för dumhet i detta land..
Moski:
Jasså är det så ni för debatt inom Sverigedemokraterna. Ni är med i debatter men orkar inte läsa de andras inlägg. Tillåt mig le.

Jasså, det gick inte att läsa vad Gardell uttalar sig om, nåväl du kan få nåt annat att läsa då:

http://www.genus.gu.se/nyheter/2004/hatbrott.htm

Men du läser ju inte , vad dum jag är, du tar ju inte reda på fakta utan sitter på din lilla kammare och spyr galla över alla.

Förstår inte varför du är inne på ett debattforum, när du inte intreserad dig för andras inlägg.

Det du håller på med är inte debatt.

Du vill tydligen ha en monolog.

Men än så länge har vi demokrati. Kanske nåt du bör studera?

Du skriker dig ju hes om Åke Greens yttrandefrihet. Tydligen vill du bara att vissa skall ha den friheten.



Moski:
Spelar det nån roll vad jag har för kön?
Har man inte samma rätt att uttrycka sin åsikt?
1.
gillar dig KAT!
dansar gärna själv på en äng. BRA inlägg.
fortsätt den goda kampen!

2.
gillar ramon!

3.
wicked: dom 7 dödssynderna. finns en film som heter SEVEN
överviktighet behöver inte alls bero på dålig karaktär eller frosseri. handlar ofta om ämnesomsättningen. istället för att bränna maten, *sparas det* ..ungefär som om kroppen *samplar* inför en svår period. alla kroppar fungerar inte på samma sätt

4.
åke green *urk*
Moski:
Du skriver: "outtröttliga floskiga utlägg,som totalt saknar verklighetsförankring"

Var vänlig och precisera.
m0zQit0z, visst blir man överviktig av överdrivet matintag, de som påstår annat är feta människor som letar ursäkter. Visst finns det sjukdomar i ämnesomsättningen, men dessa är ganska ovanliga och sällan den verkliga orsaken till övervikt.

När du talar om de sju dödssynderna är du inne och snurrar i katalocismen, vilket inte riktigt hör hit, i debatten om Åke Green. Återigen förvirrar du debatten genom att blanda ihop olika begrepp. Att du dessutom hänvisar de sju dödssynderna till en film med Brad Pitt har framkallat skratt här hemma hos mig och gubben. Det är också roande att se hur du själv leker "Gud" och bestämmer vem som är god respektive ond här på forumet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem