Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Åke Green friad i HD.

Åke Green friad i HD.

HD friade idag åke Green. Det är både en seger för yttrandefriheten och rättsstaten. Hade han fällts hade det kunnat bli tyst i Sverige. HD bestod provet och föll inte undan för de antidemokratiska stämningarna något vi alla ska vara tacksamma för.
Antal svar på detta inlägg: 166
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Nästa »

Kat:

Du diskuterar på en nivå som jag personligen inte orkar ge mig ner till. Du säger att folk spyr galla och ditt förakt för människor på IS med annorlunda åsikter lyser igenom nästan allt du skriver. Jag ber dig och hoppas att du vill sluta attackera folk.

När det gäller brott mot liv och hälsa så är de alla lika förkastliga oavsett om någon blir misshandlad för att han är svenne eller homosexuell eller invandrade eller någon annan anledning.
Jag förstår inte varför det skulle vara värre att misshandla någon för att han är homosexuell eller jude jämfört med att misshandla någon för att han är blond eller kommer från överklassen?

Det är olagligt att misshandla alla människor och det bör det vara olagligt att agitera mot alla människor eller också bör det vara tillåtet, alltid, det är en fråga om hur mycket man vill inskränka yttrandefriheten.
Jag har inga problem med en lagstiftning som förbjuder hets och agitering generellt, men jag tycker att det är kontraproduktivt med en lag som direkt värderar hetsandet olika.
Det lustiga är att dessa politiskt korrekta personer som predikar tolerans har minst tolerans av alla om någon avviker från den politiska korrektheten. Genast börjar glåporden hagla, jag reagerade t.ex starkt på hur Kat skriver att hon hellre dansar på ängar än bygger gasugnar. Så oerhört nedvärderande mot dem hon riktar detta mot. Trodde dessutom folk 2005 kunde se igenom propaganda symbolik av den typ man förr använde på affisher.
kat,läs dina inlägg,patetiskt och omoget,"hellre än bygger ugnar"vad menar du människa?ugnar?va då för ugnar?bageriugnar eller?om nu frågar vad jag jobbar med så kan jag svara att inte bygger jag ugnar iallafall.man kan undra vad du sysslar med?förutom sprida massa okvädningar och onyanserad kritik mot allt och alla som inte passar in i din "drömvärld"sansa dej kat eller gå till andra forum där debatten ligger på samma låga nivå som dina inlägg.finns nog andra forumssajter som passar dej bättre tex lunarstorm eller liknande,där kan du få vräka ur dej dina korkade uttalanden om gasugnar och annat.lycka till och dansa vidare.
Annons
LL:
Det var ju skönt att höra din åsikt nu. För sist jag talade med dig hade du inte det misnta förståeles för varför ma kämpar för att skydda homosexuella mot hets.

Wicked:
Om du läser vad jag skrivit tidigare och vad Moski skrivit till mig, så kanske du förstår att jag upprepar det han kastar ur sig.
SE gärna hur han skriver om folk som är gay och andra.
Mitt "låga" svar till honom är: Jag jag gör heller nåt bra än att skada folk (och jag använde delar av hans egna symbolik)

Moski:
Jag skriver inte om vad du arbetar med.
Jag använde lite av din egna symbolik (titta du tillbaka vad du skrivit, och kasta inte skit om låg nivå, för jag höll mig till tråden när dina personangrepp startade) och den handlade om att jag dansade omkring.
Och du har helt rätt. Jag gör hellre goda saker.

Gasugnarna skall vi inte glömma. Även om många försöker.
Ditt hätska sätt påminner konstigt nog om en politik för 50 år sen som gasade ihjäl min väninnas hela familj och släkt.

Så min symbolik är obehaglig, ja, men vi kan lätt hamna tillbaka där igen om vi inte aktar oss.

Kanske inte så roligt för din flickvän att komma hit om stämningar är sådana.

Vad är det för skillnad på din invandrande flickvän mot de invandrare som ditt parti kämpar så hårt mot?

Nu är vi helt ur tråden...
LL:

"Jag förstår inte varför det skulle vara värre att misshandla någon för att han är homosexuell eller jude jämfört med att misshandla någon för att han är blond eller kommer från överklassen?"


Lagen om hets mot folkgrupp har uttökats att även innefatta HBTpersoner.
Men jag orkar inte sitta och förklara för dig vad det innebär juridiskt. Men ägna lite av din tid till att sätta dig in i frågan så slipper du så naivt fråga vad det skall vara bra för.

Du bruakr ha bra inlägg, men ja tycker att du spårat ur något och det är enbart på brist av inhämtadet av fakta om varför lagen kom till.
kat,istället för att anta min och SDs politik så tycker jag du skall inhämta fakta,läs vårat partiprogram om du orkar att bemöda dej,där står klart och tydligt att vi står för alla människors lika värde,oavsett ras,hudfärg eller läggning,men vad vi kritiserar är Sveriges invandrarpolitik,alltså våra beslutsfattare,vi menar att invandringen är överdrivet stort mot vad vi har råd med.homosexuella har vi inte heller nå synpunkter emot,men för den delen kan man ju ha en åsikt om vad man anser och tycker om homosexuallitet ,finns säkert homosexuella även inom SD men det bryr jag mej inte om,partiet har inget att göra med om jag har en åsikt om sexuella läggningar,det fina med SD är ju att det råder åsiktsfrihet och är fritt att lyfta dessa åsikter,inte som våra övriga partier med sossar och kommunister i spetsen som till varje pris vill tysta alla som inte tänker som dom.och kom inte bara med antaganden och tomma anklagelser,läs fakta innan du uttalar dej nästa gång
Moski:

Jag vore tacksam om du orkar läsa hela texten jag skriver, för det blir så svårt att kommunicera annars.


Eftersom du lyfter fram att du är vice ordförande för ND så antog jag att det var den plattformen du stod på när du uttalade dig. Men det spelar ingen roll. Din privata åsikt är ju inte desto roligare att läsa.

Dina ord:
"bögar,flator och andra udda varelser"

Vet inte vilka de andra udda varelserna är som du syftar på men det är ju så att du talar om dina medmänniskor.

Jag får inte den uppfattningen att du pratar om folks lika värde som du nu försöker göra gällande.

Sen om ditt partiprogram innehåller texten om lika värde, det spelar ju ingen roll. Du FÖRAKTAR vissa människor.



Vad jag är rädd för är en politik får fäste, så att historien upprepar sig. Då judar, homosexuella och efterblivna med flera gasades ihjälp för att de inte passade in i partiets värld.

Jag läser verkligen vad du skriver, oroa dig inte för det.
Jag gör inte som du, som bara läser en femtedel.

Hoppas att andra söker på ditt nick och ser dina uttalanden om andra människor och hur du hela tiden kastar ur dig påhopp mot min person än att du kontrar mot mina inlägg.

I vanliga fall är debatter roliga. Det är skönt att höra andras ideer och bolla med sina egna. Det är det som för utveckligen framåt.

Nu skall jag ut med min hund i skogen och jag önskar dig en skön helg.


Ok, det är bara att ge upp och acceptera... Det finns och kommer antagligen alltid att finnas både unga och gamla vars syn på sex är hämmad och oförlöst. Sex för dem är varken kul eller okomplicerat utan någonting så viktigt och heligt att de blir upprörda när andra människor inte tar det på fullaste allvar.

Åke Green är ju patetisk. Att gamla religiösa stötar som han tycker som de gör är knappast förvånande när man ser på vad de i övrigt tror (eller rättar sagt 'tycker') om världen. Stackare som han lever ett liv byggt på tusenåriga legender, formuleringar och vidskepelser. Det är klart att de klantar arslet av sig med jämna mellanrum.

HDs dom är förvånande på så vis att de gör skillnad på vad som får sägas i en 'predikosituation' och vad som får sägas av tex mig. Det är endast för att han är präst och för att han predikar när han säger det han gör som han går fri. Jag väljer för mitt eget välbefinnande att tolka det som att HD tar allt som predikas med en nypa salt. Det är så att säga trams per definition.

Det var först när jag loggade på här och såg att det faktiskt finns folk som håller med Åke Green som det slog mig att man inte behöver vara religiös eller gammal som gatan för att ha ett komplicerat förhållande till sex. Först blev jag, som jag alltid blir, förbannad på att folk tänker såda små tankar. Små elaka snåla själviska ointressanta tankar. Sedan förstod jag att det är som det är med det där. Det finns de som kan formulera fullständiga meningar med stor bokstav och punkt samtidigt som de får panik när de tänker på homosexuella. Förvånande för mig, men ett faktum.

Det trista i kråksången är väl att folk som ni alltid kommer att finnas. Det kommer inte en tid när ert synsätt är borta. Den tiden skulle redan varit här. Precis som det alltid kommer att finnas rasister kommer det alltid att finnas öh... har inget bra ord för er.

Men ha det så bra ni kan. Snacka skit om bögar med varandra tills ni får näsblod. Tänd ett ljus för Åke Green och hans fantastiska bok Bibeln. Skriv lite schysst hetro makt musik och ge ut på ett obskyrt musikbolag. Gör allt det där om ni vill.

För mig är, som jag redan sagt, olika sexuell läggning inte mer upprörande än olika musiksmak. Och folk som blir upprörda över att det finns homosexuella är lika små i mina ögon som folk som blir upprörda över att det finns folk som tycker om hårdrock.

Är det en slump att allamänniskormedhatiska åsikter skriversåhär ochfanintevetvadstorbokstav, punkt och av stavning är för något ? Blir jobbigt att läsa liksom. Varför kan vi inte alla bara ignorera moski och hans mögliga åsikter ? Gah jag blir förbannad! FAST NU TRILLADE JAG JU DIT SJÄLV...

Dessutom ett förslag: Ni kristna homos och präster som fattat vad kärleksbudskapet går ut på, kan inte ni bryta er ur svenska kyrkan och starta er egen gaykyrka ? Det har man ju gjort i alla tider när man grälat i religiösa samfund.
Jag, som icke troende (för slö för att säga upp mitt medlemsskap) straight medlem i SvKy. skulle gå med utan att blinka!
ja kat,jag är ochså rädd för att det som hände på 40-talet skall ske igen,fast troligtvis så är människan mer på sin vakt och släpper inte fram såna idiotiska ledare att styra sitt land.och jag lovar dej kat att jag har inte det minsta rasistiska eller nazistiska åsikter i mitt tankesätt,hatar nazism lika mycket som jag hatar kommunism och annan diktatur.men värnar om de mina och det egna landet jag bor i,inge fel i det tycker jag,jag hatar ju inte andra länder eller dom som bor där,ej heller dom som besöker och vill ta del av våran kultur oavsett var dom kommer ifrån,jag bor i lappland och vi inbjuder alla som vill och respekterar våran kultur och natur att dela med sej av den.men jag tar avstånd och bekämpar dom som utnyttjar våran gästfrihet med att begå brott och på annat sätt utnyttja systemet,som vi själv byggt upp och betalt för.i generationer bakåt,ha en trevlig helg du med kat,och jag har 4 hundar som nu skall ut och busa i -28 graders kyla

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem