Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

USA bjuder upp till dans... igen.

USA bjuder upp till dans... igen.

"George Bush upprepar i en intervju i tv-kanalen Fox, som sändes i går, sin anklagelse från 2002 att Iran ingår i "ondskans axel". Han uppmanade Teheran att bevisa att landet inte försöker skaffa sig kärnvapen." Från SvD idag 15/12 2005.

Under veckan som gick kunde vi ta del av USAs regerings erkännande om att de hade fel i sina anklagelser att Irak hade kärnvapen. Kriget rättfärdigas ändå av Bushad...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 158
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

Wicked:

Normalt sett gillar jag inte supermakter, men om det ska drivas

till sin spets så MÅSTE nog nästan EU eller i framtiden USE bryta

banden med USA och stå på EGNA ben med FN och den gamla

Warsavapaktens medlemsländer.

Annars får vi leva med USA som styr och ställer precis hur som helst.

*suck*
Hejsan!

Förresten...det e nog lika bra att skrota hela FN eftersom dom ändå inte längre har någon talan mot USA och att EU "USE" bryter med NATO också!

Men FN skapades ju för att motverka ett nytt 3:dje rike så man undrar om den risken fortfarande finns kvar och skrotar man då FN så kan ju monstret vakna igen och denna gång MED kärnvapen!

Så hur gör man?

Svar till Monkan.....

Skulle oljan ta tvärt slut 2007-2010 ?

Var har du läst detta och hur skulle det gå till ?

Den samlade världens oljereserver har en förbränningstid av 12år i fredstid! Så innan den är slut så har ju åren gått och blivit 2020 bara där!

Dessutom så finns det stora oljeresurser på hela sibiriska slätten, Alaska och Ishavet, man räknar till och med på om det inte skulle vara mer olja där än vad vi kan göra slut på under en flera livstider. Problemet är att exploatera denna region, då det är mycket otillgänglig miljö.

Den norska oljan och dom fynd som man idag bearbetar, förväntas ge en oavkortad produktion i uppåt 12 år, och då vet man redan att det finns mycket mera olja på ställen som ännu ej är i produktion utan endast provborrade!

Ditt inlägg saknar således helt relevans.......

Oljan kommer med all största säkerhet att vara våran största förbränningskälla dom närmaste 50 åren.........

För mera info se följande två länkar....

http://www.inf.uu.se/Documents/Energifysik2/projekt05/Joakim%
20Almtorp.pdf

http://www.nog.se/files/Referat%20Hur%20mycket%20olja%20finns%2
0det%20kvar%20I.pdf

// M
Annons
wicked:

Främst i mellanöstern.
Där ser man Los Lovos, jag visste inte att det var skillnad på olja och olja faktiskt...
Iran har kapacitet att skaffa sig kärnvapen.
Iran vidtar alla åtgärder som krävs för att göra detta.
IAEAS:s chef el-Baradei (Nobels fredspris) säger att Iran kan ha kärnvapen inom några månader.
Irans president säger att han inte tänker bry sig om några invändningar mot Irans åtgärder.
Irans president säger att Israel bör utplånas från kartan.
Irans president säger att Förintelsen av judar under andra världskriget är en myt.

Är det någon som tror att Iran kommer att tillåtas att skaffa sig kärnvapen?
Är det någon som tycker att Iran bör tillåtas skaffa sig kärnvapen?
ramon

helt klart är Irans president en fanatiker. har sett honom på tv, där han gör olika uttalanden i nyhets'sändningar.
han gör samma vilda armrörelser som en viss annan vi alla känner till.
ögonen vilda, intensiva
(sånna ögon har man sett i fruktansvärda sammanhang från nyhetsvärlden, det går inte att frångå att få en viss igenkänningskänsla av *ryyyys*)
var kommer alla dessa tok-presidenter ifrån:
från en avgrundslivmoder där vätskan fostret livnär sig på består endast av hat?

tänker på filmen Rosemarys baby av Roman Polanski,
den är fortfarande en klassiker.
och dom sista sekunderna av filmen får man se *mystiska ögon*

mvh//välkommen tillbaka
Lägg av nu Ramon, den typen av invändningar hade man om hemska Saddam också. Det verkade lika trovärdigt i upptrappningen inför irakkriget som det gör nu när man anklagar Iran. Med facit i hand startades Irakkriget på felaktiga grunder. Min personliga önskan är att få människor att ifrågasätta anklagelserna mot Iran med Irak i färskt minne, och inte bara tugga och svälja USAs anklagelser som absolut sanning.

Faktum är att Mahmoud Ahmadinejads förnekelse av Förintelsen fungerade som ett rött skynke för omvärlden, och med detta i bagaget kommer det att bli lätt för USA att utmåla honom som den nye satan, efter Saddam. En liten poäng har Irans ledare i sin fundering om judarna.

"- Vårt förslag är detta: ge en bit av er mark i Europa, USA, Kanada eller Alaska till dem så att de kan skapa sin egen stat."

Ja, varför inte? Bush kanske kan ge dem Texas? Texasborna är säkert mer toleranta till att bli fråntagna sitt land än palestinierna. Att Israel ligger på helig judisk mark är inte så noga, heligheten för palestinierna kunde man ju bortse från.

Även om vi i väst anser att Förintelsen är ett historiskt faktum, varför är det ändå så oerhört förbjudet att förneka den? Varför sätter vi detta som mycket heligare än vår egen religion? Som Irans ledare säger:

"- De har hittat på en myt att judar massakrerades och sätter detta ovan Gud, religioner och profeterna."

Jag förnekar inte Förintelsen, men när saker är förjudna att ens ifrågasätta, då vaknar i alla fall den lilla konspirationsteoretikern i mig. USAs egna koncentrationsläger är idag glömda, förintelsen av miljoner asiater och tyskar under andra världskriget får man mer än gärna ifrågasätta, och den förintelsen ska inte stavas med stor begynnelsebokstav.

Israel, Pakistan och Indien har även de kärnvapen i strid med NPT. De har t.o.m vägrat att godta NPT. Likvärdiga resurser skulle behöva användas för att avväpna alla länder i regionen. Detta borde självklart vara FNs ansvar, och inte USAs.
wicked

i all ärlighet.
Saddam och Irans president är och förblir farliga fanatiker oavsett vad man tycker om USA.
I USA får folk iallafall rösta ärligt (lågt antal folk röstar),
det får dom inte i dessa 2 länder.
först nu får folk äntligen rösta i Irak (historiskt).
på gott och ont har invasionen haft en stor betydelse för folkets rättigheter.

däremot gillar jag inte att USA ska komma som en ilsken pitbull
och bita allt som kommer i dess väg.

ps:
förintelser (olika länder) är ett faktum och bör inte ifrågasättas!
det finns vittnesmål, bildbevis och mycket mer.
att ifrågasätta folks död och lidanden anser jag vara oerhört kränkande mot dom mänkliga rättigheterna.
Wicked, grattis, kandiderar du till en fri revisionistkurs ho Faurisson, eller kanske jobb på Radio Islam? Dom brukar förneka eller balansera på gränsen till att förneka historiska fakta: 'Jag förnekar inte Förintelsen, men...' ungefär som 'Jag är inte rasist, men...'

Dina idéer om att man ska utplåna Israel från sin nuvarande plats på kartan och frakta ett folk till en annan del av världen är groteska. Du är den förste som anslutit dig till iranska presidentens idéer, iallafall som jag noterat.

Du påstås att jag (? eller någon) förbjudit dig och andra att förneka Förintelsen. När då? Det är ett påhitt som du retoriskt använder för att berättiga dina absurditeter. Det är inte förbjudet att påstå att solen går upp på morgonen, eller att jorden roterar runt solen. Men om man påstår detta så får man räkna med att betraktas som en tok.

Nu är det så att det är IAEA och dess chef el-Baradei som jag citerade, inte USA. Men USA känner naturligtvis till läget också. liksom EU och alla seriösa källor. Och min fråga var helt enkelt: Tror någon att Iran kommer att tillåtas att skaffa kärnvapen?


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem