Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

USA bjuder upp till dans... igen.

USA bjuder upp till dans... igen.

"George Bush upprepar i en intervju i tv-kanalen Fox, som sändes i går, sin anklagelse från 2002 att Iran ingår i "ondskans axel". Han uppmanade Teheran att bevisa att landet inte försöker skaffa sig kärnvapen." Från SvD idag 15/12 2005.

Under veckan som gick kunde vi ta del av USAs regerings erkännande om att de hade fel i sina anklagelser att Irak hade kärnvapen. Kriget rättfärdigas ändå av Bushad...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 158
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

ramon

he he... envis som en åsna, men jag ger inte upp.
en morot?

om Serge Monast, reportern som kom över hemliga dokument,
bevis om att det finns koncentrationsläger i Usa, dog senare av en mystisk hjärtattack, han hade knappt fyllt 40 år och var i god fysisk form, enligt hans vänner.
mer info:

///Många tror, att 1930 och 40-talen var de första där man utvecklade detta systematiskt. Men i själva verket användes folkmord redan för 150 år sedan.
Japanerna var också upptagna med att bygga koncentrationsläger i Kina, Korea och Sydasien på 30- och 40-talen. Och USA's frimurarpresident av den 33dje graden,
Franklin D. Roosvelt,
sin frimurarkompanjon J. Edgar hoover och andra byråkrater byggde så upp Amerikas egen version på sådana gulagläger "begravningsläger" för japanamerikaner som hade låtit bli att frivilligt klättra upp i dessa stora boskapsvagnar för att sedan bli transporterade till dessa läger, där de blev slagna och bortförda med våld iförda handfängsel.
De flesta amerikaner applåderade.
När allt kommer omkring, är allt som hotar vår säkerhet från potentiella terrorister en god sak, eller hur?
Förebådande av vad som komma skall?
De IDF-cheferna lärde tekniken av att träna på barnens blod på Benjamin Netanyahu's, Ehud Barak's och Ariel Sharon's dödsläger
- Vad säger du om projektet "Operation Fönix"?
- Under Vietnamkriget på 1960- och 70-talen, fick USA sina verkliga koncentrationslägerprogram och de gick på hög växel. CIA och speciella enheter för den amerikanska armén satte upp en hel räcka av dessa döds- och tortyrläger genom hela Sydvietnam. Programmet kallades:
"Operation Fönix".
My Lai var en sådan by där USAs armélöjtnant William Calley och hans soldater gav order om att man skulle slänga ut hundratals män, kvinnor och barn ut ur My Lai.
Precis som falska Fredsstyrkan över Belgrad,
NATO-maskerade bödlarna över Afghanistan och Koalitionstrupperna i Irak, använde sig amerikanerna av de statistiskt bästa och mest högteknologiska metoderna i sina vietnamesiska koncentrationslägerprogram. Dödskvoter måste uppfyllas av byledarna, lokala byråkratiska ledare och lägre rankade kommendörer.
Såsom Doug Valentine uttrycker i sin kraftfullt dokumenterade bok "The Phoenix Program" (Fönixprogrammet), betydde uppvägande kvoter att de måste utdöma så många människor varje månad.
"O Gud, om du någonsin såg dessa fängelser!"
I boken "Hostages of War" (Krigsfångar), undersöker också Don Luce det perversa Fönixprogrammet, genom att åter räkna upp den massiva och orättsliga användningen av tortyr, repression och mord. De flesta offren var oskyldiga.
Hämtades in efter att en snokande granne, byskvallertacka, eller en familjefiende hade angett dem på falska grunder och angett hot mot säkerheten som grund.

Många tvingades att säga något som de inte borde eller måste avge "ett bristfälligt stöd" för det politiska systemet.
Både Valentine och Luce påstod att detta sinnesrubbade hjärnspöke till system, uppstod direkt från "Företaget" (CIA) i Lanley, Virgina.
Man använde sig av datorer, och var och en i ledande ställning, allt från millitära officerare till USAs ambassadörer, byråkrater inom statsförvaltningen till tjänstemännen inom Vita Huset kände till Fönix.

- märk väl - det amerikanska folket visste lite eller ingenting alls om Fönix. Och fortfarande idag, tre decennier senare, låter pressen (CBS, NBC, ABC, Washington Post etc) bli att rapportera dessa fakta. Ni som förfasar er över ordet "konspiration" ska tänka om i den här frågan.

Hur ofta har ni inte hört den dumma retoriken:

"Ja, jag tror inte på konspirationer. Om de verkligen var sanna, varför står det då inte att läsa om dem i tidningarna eller varför berättas det inte om dem i TV nyheterna?"

På just det sättet blev Fönix modigt rapporterat av våra feta journalister!
Det här är en bild från Jim Jones "People Temple" i Guyana, Sydamerika. Oberoende undersökare tror nu att detta har varit ett experimentiellt döds-, toryr-, och hjärntvättsläger under ledning av CIA.
För att tysta ner denna ohygglighet, gav CIA order om ett mordteam som skulle döda Jones och hans lärjungar///
:författare -översättning från länk på sid 5


förutom det jag jag just *klistrat och klippt in*
har jag alltid gillat framtids siaren Nostradamus:

Next, the years 2006 through 2012 are explained in precise detail.
Referred to by Nostradamus as the Time of Troubles, you will read hundreds of startling revelations regarding this era.
The Time of Troubles is full of war, despair, and evil, but also of hope and promise. Use this book to enlighten yourself, your loved ones, your world, and your future.

Read A Sample Chapter and Table of Contents
hans vision säger att krig utbryter mellan åren 2006-2012:

http://www.nostradamusonline.com/

här kan jag förstå om du (ramon) börjar skratta.. helt okej.
ändå en spännande läsning.
man för ju hoppas att Nostradamus har fel..

ps: jisses inlägget blev föööör lååångt! sorry!
Ramon:

Ok..låt oss säga så då men hur i allsindagar kan FN ta in diktaturer i organisationen när FN skapades för att motverka ett nytt Hitlertyskland???

Jag bara undrar???

NÅT är fruktansvärt fel då!!!

Hej igen:

Och sen sist men inte minst så finns det en paragraf i FN-stadgarna som säger att inget enskilt land får anfalla något annat UTAN FN:s godkännande..Detta tolkar jag som att USA SKALL bli uteslutna för brott mot FN-stadgarna!!!

Annons
en påpekan om profeten Nostradamus.
(har inget med tråden att göra men kunde inte låta bli)

alla hans framtidsvisioner har slagit in..
tillochmed Hitler har läst honom (finns dokumenterat),
och många andra framstående politiker (förr som nu)
har tagit hans verk på allvar.

Nostradamus:
levde mellan 1503 och 1566
en fransk läkare, som sägs ha kunnat förutse allt som ska hända i världen till efter år 2000. ...

En av de strofer som Nostradamus skrivit om framtiden:
"Som den store Angolmois-kungen
Året 1999, den sjunde månaden
Den store Fruktans Konung skall stiga ner från himlen
Vid denna tid ska Mars regera för den goda saken.

Men även om många av spådomarna kan verka vaga och sakna till exempel tidsangivelser, är det flera av dem som på ett märkligt sätt har överens- stämt med händelser som inträffat, till exempel Napoleons uppgång och fall; den stora branden i London år 1666; spanska inbördeskriget (där Nostradamus anger att striden ska stå mellan styrkor ledda av en Franco och en Rivera) och Hitlers makttillträde:


"Nära Rhen i de Österrikiska bergen
skall det födas en storman allt för sent kommen,
som skall försvara Saurome och ungrarna,
och man kommer inte att veta vad det skall bli av honom."

Han till och med kallar denne man för ett namn är är väldigt likt den kommande nazistledarens:
Hister!
Dessutom varnar han, hundratals år innan flygplanet är uppfunnet, för
"vapen från skyn" och frammanar bilden av stridsflygare med gasmask vilka
"ser ut som hälften gris, hälften man".

Trots att det kan synas som om många av Nostradamus spådomar slagit in, får vi hoppas att han misslyckas med de andra, för på ett ställe står en profetia som inte bådar gott inför framtiden: tredje världskriget ska enligt spådomen kulminera år 1999 och drabba norra delen av världen värst.

"År nittonhundra nittio nio i sjunde månaden
stiger från himlen ner en stor förskräckelsens konung
för att återuppväcka den store konungen av Angolmois,
förut och efteråt skall krigsguden härska med stor framgång."

http://www.mimersbrunn.se/arbeten/1421.asp

http://web
.comhem.se/~u73303255/nostra.htm

http://urbanlegends.about.com/cs/historical/
a/nostradamus.htm

In the City of God there will be a great thunder,
Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb",
The third big war will begin when the big city is burning"
- Nostradamus 1654

Did Nostradamus Predict the 9/11 Attacks?
((katastrofen i New York))

//Den här typen av lösryckta profetior kan man tolka hur som helst, och man kan alltid i efterhand hitta "uppfyllelser" - och det har folk också gjort.//
nostradamus kritiker:Thor-Leif Strindberg

mvh//visslandemössan
Bubben

Nästan alla världens länder är medlemmar i FN. Medlemskap är öppet "för alla stater som vill arbeta för fred". Grundtanken med FN är att verka för fred, genom att få alla länder att tillsammans godkänna och arbeta för att upprätthålla FNs deklarationer.

Förhoppningen var och är att förhindra konflikter mellan länder och omöjliggöra krig, något man inte lyckats med. Att för den skull döma ut FN som värdelöst tycker jag personligen är fel, då FN och dess underorganisationer idag gör mycket bra för att förebygga krig och brott mot mänskliga rättigheter. Endast genom samarbete tror jag man kan skapa en bättre värld och varaktig fred. Och med den tron vill jag att FN även i fortsättningen ska arbeta för mänskliga rättigheter och fred, i såväl demokrati som diktatur.

återgår då till tråden: USA dansar in i ett land.

GULag är en förkortning som betyder
"Överstyrelsen för korrektions- och arbetsläger"
///Ordet Gulag är ytterst känsloladdad och kritikerna har helt klart rätt i att övergreppen på Guantanamo inte motsvarar omfattningen av utrensningarna i Josef Stalins Gulagakipelag. Att använda begreppet om just USAs handlingar är oerhört kontroversiellt för den Amerikanska högern som menar att liberalerna försöker förneka förekomsten av kommunistisk terror.///
///Frågan är bara om Irene Kahn någonsin velat göra den jämförelsen och vad begreppet "Gulag" egentligen betyder i dag? Kahn är inte den förste att göra jämförelsen. Sidney Blumenthal, rådgivare till förre presidenten Bill Clinton, använde begreppet i en artikel i Brittiska the Guardian redan den 6 maj 2004. Artikeln hade rubriken

"Detta är det nya Gulag: Bush har skapat ett nätverk av utom-lagliga och hemliga fängelser med tusentals fångar."

Denna artikel har inte väckt speciellt mycket uppmärksamhet i jämförelse med Amnestys rapport
(en googling på gulag+guantanamo+blumenthal ger 930 träffar medan motsvarande sökning med amnesty i stället för blumenthal ger över 76,000 träffar).
Jonathan Steele använde termen på nytt i the Guardian den 14 januari 2005 i artikeln
"A Global Gulag to Hide the War on Terror's Dirty Secrets".///
lånat av:
Mr Brown
Location:Stockholm, Sweden

statistik:
Ryssland ligger ingalunda i toppen i världens fångstatistik. Topplatsen innhålls suveränt av USA, med över två miljoner fångar. Både i absoluta siffror samt i förhållande till befolkningen är USA världsettan. Kina med fem gånger mera människor har mindre än hälften av antalet fångar i USA. Också jämfört med Kuba (Guantanamo borträcknat) har USA klart mer än två gånger mera fångar per 100 000 invånare (686 respektive 297)

av:Erkki Tuomioja

//

http://www.svt.se/rapport/dokument/990616.htm

?CIA avslöjar??: Phoenix projekt

//

mvh// agent: mössan (som bara blir mer nyfiken)
Världen behöver en STARK Världspolis ( Non-islamic-please ).
Vem är bättre rustad för att ta över detta ansvar - än USA.
Öppen för förslag . . . . . . ? . .
Svanen.
m0zQit0z: Det finns faktiskt några som på allvar hävdar att månlandningen 1969 aldrig inträffade och att alltihop med nedstigningen på månytan, 'Ett litet steg för en man - ett stort steg för mänskligheten' var inspelat nånstans i Nevadaöknen...
Det går alltid att hitta idiothemsidor med de mest absurda knäppiteter. Visserligen har jag berömt dig för att vara en lateraliserare, men detta är en sidoåkning i världsklass. Om jorden varit platt hade du halkat av för länge sen...

Jag orkar liksom inte ge en allvarlig kommentar till dessa underligheter.

Beträffande FN så tycker jag att den fyller en roll även i sin nuvarande form. Det är bra att det finns ett forum där alla länder inklusive diktaturländerna kan mötas. Det är viktigt att ha kontakt.

Men när det gäller att intervenera i oroshärdar, vilket många gånger är nödvändigt, är den bästa lösningen att samtliga länder som har legitima politiska regimer med demokratiskt styrelseskick slår dig samman inom eller utom FN och tar ansvar för dessa beslut i en reglerad beslutsgång.
svanen:

efter att ha läst på och snubblat över ett o annat material har jag förstått :
USA, en världspolis som sätter småbarn i fängelse??
USA är ett av dom länder som helt lagligt kan fängsla underåriga från ca 5 år-7 år gammla barn??
låter ju bra (NOT)

men om jag var tvungen att välja mellan-- eller
(vad det nu heter i mellanöstern) där kvinnor och
barn (kvinnliga barn) inte ens anses värda mer än en skål ris.
där dom helt lagligt kan bli stenade till döds.
där hedersmord är en rättighet på kvinnor och män.
då väljer jag självklart USA!

jag förstår bara inte den här världen??
den blir mer galen ju mer man läser:
varkligheten överträffar dikten i varje artikel.
ramon

..ett bananskal?
helt teoretiskt, om man trampar på det,
hur stor är sannolikheten, att snubbla varje gång?
och frågan blir då:
varför ligger där ett bananskal, om det inte varit en hel banan innan?
ramon, jag kan inte släppa, förrän jag krafsat vidare på den blanka bananskalsytan

http://www.global-conspiracies.com/prison_planet_bushs_global_gulag.htm

d
et finns ett flertal träffar på:
Jonathan Steele
the Guardian den 14 januari 2005 i artikeln:

"A Global Gulag to Hide the War on Terror's Dirty Secrets

om du googlar och sätter + mellan varje ord, får du hela artikeln i en massa träffar från olika, oberoende sajter.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem