Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

USA bjuder upp till dans... igen.

USA bjuder upp till dans... igen.

"George Bush upprepar i en intervju i tv-kanalen Fox, som sändes i går, sin anklagelse från 2002 att Iran ingår i "ondskans axel". Han uppmanade Teheran att bevisa att landet inte försöker skaffa sig kärnvapen." Från SvD idag 15/12 2005.

Under veckan som gick kunde vi ta del av USAs regerings erkännande om att de hade fel i sina anklagelser att Irak hade kärnvapen. Kriget rättfärdigas ändå av Bushad...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 158
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

Ramon:

Det är inget hot från USA det är FAKTA!

Dom har LOVAT vedergällning med kärnvapen och då blir det så..!

Sen skiter USA i resten..det kan jag LOVA..!

USA bombar dom mer än GÄRNA med kärnvapen om så skall vara!

Vad följderna blir är att USA kommer att säga: Vad var det vi sa..skyll er själva!
Bubben.
Det får inte bli någon kärnvapenutväxling överhuvud taget. Vi har inte råd att komma i en situation där man överväger vedergällning.
Situationen måste förhindras, innan den inträffar. Självklart.
Jag förstår att du sväljer den bild vi matats med från barnsben med hull och hår Ramon. Tyvärr satte ingen de allierade krigsförbrytarna inför rätta, och tyvärr tvingade ingen dem att dokumentera sina egna krigsförbrytelser. Detta har gjort historieböckerna vinklande och ofullständiga.

Det är svårt att hitta bevis för dessa koncentrationsläger på internet eller i media. I alla fall om man inte vill ange tvivelaktiga nazistpublikationer eller radikal vänsterpress som källa. Efter en stund letande för att bevisa det jag fått lära mig av en professor i historia och berättelsen jag hört från Pat Morita som spelade Mr. Miyagi i Karate Kid filmerna såg jag denna formulering på Amnesty Internationals hemsida:

"Den 11 september drogs en del paralleller med det japanska anfallet mot flottbasen Pearl Harbor den 7 december 1941. Rice nämnde hur USA den gången reagerade inför ett yttre hot:
– Då internerades alla japaner i USA och sattes i koncentrationsläger. Den här gången vet vi att de 19 personer som var involverade i flygkapningarna kom från länder i Mellanöstern. Men det är ingen som kräver att alla från Mellanöstern ska spärras in."

För den som vill kontrollera att detta stämmer:

http://www2.amnesty.se/hem.nsf/allaperdatum2005zope/73BC398955F
7EEB7C1256ADC004B54D7?opendocument
Annons
Wicked.
Det du påstod om att miljoner asiater dödades av USA i koncentrationsläger under andra världskriget är helt enkelt fel. Totalt fel. Det är inte fråga om att svälja några bilder vi matats med sedan barndomen.

De åtgärder som vidtogs inom USA mot japaner boende i USA efter Japans överaskningsanfall mot Pearl Harbour var begripliga men överdrivna. Något mördande i koncentrationsläger var det naturligtvis inte fråga om. Man var bara rädd för att de skulle vara lojala med Japan och utgöra en säkerhetsrisk.

bubben

ett litet förslag, läs mer.

//Israel redo att stoppa iranska kärnvapen

Iran gjorde redan 2001 fullständigt klart att så fort man utvecklat kärnvapen så är Israel bara ett minne blott: Iran's Rafsanjani suggests nuclear attack on Israel.

One of Iran’s most influential ruling clerics called on the Muslim states to use nuclear weapon against Israel, assuring them that while such an attack would annihilate Israel, it would cost them "damages only" […]

"If a day comes when the world of Islam is duly equipped with the arms Israel has in its possession, the strategy of colonialism would face a stalemate because application of an atomic bomb would not leave anything in Israel but the same thing would just produce damages in the Muslim world", Former Iranian President Akbar Hashemi Rafsanjani told the crowd at the traditional Friday prayers in Tehran.

För att skingra varje tvivel paraderade man sina nya Shihab-missiler i Teheran, som hade försetts med inskriptionen ”Israel måste utplånas från historieböckerna”.
Därför är det inte så konstigt att Israel är redo att försvara sig om inte de internationella försöken att garantera ett stopp för Irans kärnvapenutveckling lyckas. Sunday Times skriver idag att Ariel Sharon har givit ”initialt godkännande” till planerna, som skulle kunna likna den lyckade operationen mot Saddam Husseins Osirak-reaktor 1981:

Israel plans strike on Iranian nuclear plant

Israels utrikesminister Silvan Shalom säger dock att han tycker att diplomati är den rätta vägen att föhindra fundamentaliststaten från att skaffa kärnvapen.

UPPDATERING 14/3 kl. 10.25

I enlighet med vad utrikesministern sade ovan, så har Israel och USA dementerat artikeln i The Sunday Times
(via Peder Hyllengren).

//alicio på nätet (hittade ej efternamn)

Comments:
Roland Pettersson skrev...
Att förhindra Iran från att få sina kärnvapen klara är värt ett bombanfall om inte diplomatin räcker till.
Hellre ett konventionellt krig begränsat till Iran än ett totalt kärnvapenkrig i Mellanöstern

vilket skulle innebära även skada i hela EUROPA.
och detta var ibörjan av detta år.

här är om kriget i Irak.
och gissa vilka som gav Irak uran för atombomber: Danmark!


Danmark försåg Irak med uran
(2004-05-04) Den 22 mars år 2003 deklarerade den danska regeringen stolt att: "Danmark är i krig med Saddam Husseins regim". Och idag ingår de rödvita soldaterna i ockupationsmakten. Motivet till att Danmark valde att för första gången sedan år 1864 deltaga i ett krig var att Irak utvecklade massförstörelsevapen. Drygt ett år efter krigets slut har inte några "massförstörelsevapen" påträffats. Däremot konstaterar M El Baradei, chefen för FN:s atomenergiorgan IAEA, i ett brev till FN:s säkerhetsråd den 11 april 2004, att omfattande bortförsel av utrustning från kärnanläggningar och även radioaktivt skrot förts okontrollerat ut ur Irak sedan invasionen av Irak. Detta skett genom plundring, men också genom en systematisk verksamhet. Baradeis slutsats är: "Under alla omständigheter kan denna verksamhet ha betydande inverkan på IAEA:s möjlighet att bedöma Iraks återstående kärnvapenrelaterade förmåga ("remaining nuclear-related capability") och väcka oro beträffande risken för kärnvapenspridning ("proliferation") genom den dubbla användning som de aktuella materialen och utrustningarna kan få när de har försvunnit med okänd destination." Med invasionen förlorade tydligen världssamfundet kontrollen över kärnanläggningarna i Irak. Det visar sig nu att även Danmark försett Saddam Hussein regimen med uran. År 1986 sålde Danmark en uranstav (105 gram låganrikat uran) till den irakiska atomenergikommissionen och den irakiska försöksreaktorn Tamuz-2, som förstördes under Kuwaitkriget 1991. IAEA påpekade år 1997 att vid Tamuz-2 planerades att extrahera höganrikat uran från reaktorns bränslestavar som ett led i landets kärnvapenprogram. Sålunda har Danmark bidraget till det irakiska kärnvapenprogrammet//

från:
www.analyskritik.press.se

- och vart tog det vägen? det dom inte hittade?
en stark känsla, till Iran.

mvh//mössan
Herregud, snacka om skygglappar. Nu ger jag upp att försöka prata med dig Ramon, då du är både nedlåtande och slätar över USAs brott mot mänskligheten vad gäller allt på ett förbluffande sätt. Du skulle kunna jobba åt Bush, han skulle nog uppskatta din uppfinningsrikedom vad gäller ursäkter för folkmord och brott mot internationell lagstiftning.
Wicked, jag tror inte jag har varit nedlåtande. Iallafall har det inte varit min avsikt. Men det måste finnas någon relation mellan påståenden och stöd i källdata. Och det du påstår skulle naturligtvis vara alldeles oerhört om det var sant. Problemet är bara att det inte är sant. Det finns inget stöd för påståendet. Du har helt enkelt missförstått. Så det är verkligen inget överslätande och jag har inget behov av att jobba åt Bush. HAn skulle dessutom aldrig anställa mig när han hör vad jag anser om USA:s vapenlagar.

ramon

här finns bild på amerikanskt koncentrationsläger:

http://www.politiken.biz/koncentrationslager.htm

världen är inte svart eller vit
den är gråsmutsig.
ramon

vill bara tillägga
avfärda inte det som skrivs.
utan dubbelkolla först.
dessa bilder är verkliga.
folk har mördats för att tystas pga detta.

mvh// allvarligmössa
m0zQit0z: jag är rädd för att du hittat en knäppgöksida. Det finns sådana som skriver om UFO:s också. Ett par citat:

"I min video, Gulag USA, kommer du att få se just hur nära vi befinner oss den natten då USAs nya rotlösa specialstyrkor, Gestapos, sparkar in dörrar och släpar kristna och patrioter iväg till lägren. Dessa Gulag-läger har redan byggts. De är möblerade med den mest sofistikerade form av tortyr. Några kommer att bli föremål för giljotinen och krematoriet. Tumskruvar, boskapsfållor, brännjärn, skallkrossningar, skruvtvingar i tungan, och mikrochips implamenteringar används i mörkret av tortyr och död."

"Senare upptäckte de bolshevikiska kommunisterna och internationella judarna under ledning av Lenin och Stalin dessa folkmordsmål med koncentrationsläger. Medan sådana etniska och rasgrupper som fanns i Gulag valdes ut för den sojvetiska Gulagen, valde kommuniskterna mestadels ut sådana som de trodde kunde bli "potentiella fiender" i enlighet med den Illuministiska filosofin."

Nä det finns ingen verklighet bakom detta. Men konspirationsteoretiker finns alltid...


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem